هوش مصنوعی و خلق یک تجربه جدید برای مشتری

پنل “حلقه اتصال هوش مصنوعی، بانکداری و بلاکچین” با حضور علی رحیمی‌پور معاون توسعه کسب و کار شرکت بهسازان ملت، سعید احمدی پویا مدیرعامل شرکت دانش بنیان ققنوس و عباس رنجبر متخصص و پژوهشگر هوش مصنوعی و بلاک چین در سالن ۳۸ غرفه بانکداری آینده برگزار شد.

نسخه صوتی

در پنجمین و آخرین روز از برگزاری بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ پنل “حلقه اتصال هوش مصنوعی، بانکداری و بلاکچین” با حضور علی رحیمی‌پور معاون توسعه کسب و کار شرکت بهسازان ملت، سعید احمدی پویا مدیرعامل شرکت دانش بنیان ققنوس و عباس رنجبر متخصص و پژوهشگر هوش مصنوعی و بلاک چین در سالن ۳۸ غرفه سایت بانکداری الکترونیک برگزار شد.

علی رحیمی پور معاون توسعه کسب و کار شرکت بهسازان ملت در این پنل گفت: هوش مصنوعی، اینترنت اشیا و بلاکچین تکنولوژی‌هایی هستند که وجود دارد اما اینکه هوش مصنوعی چه کمک‌هایی به ما در بانکداری و توسعه بانکداری می‌کند بسیار حائز اهمیت است.

وی بیان کرد: ما در حوزه بانکی باید به سمت بکارگیری از فناوری هوش مصنوعی، بلاکچین و تکنولوژی های تحول آفرین برویم اما فقط بر روی کاغذ و حرف فایده ندارد بلکه باید اجرایی شود وگرنه دردی از ما در تمام حوزه ها و بانکداری نیز دوا نمی کند.
رحیمی پور با اشاره به خروج نخبگان حوزه دیجیتال یادآور شد: ما در بانک ملت پذیرای نخبه و متخصصان حوزه هوش مصنوعی و تکنولوژی های تحول آفرین هستیم و ما در بانک ملت این ظرفیت را داریم که زیرساخت های مورد نیاز متخصصان این حوزه را فراهم کنیم.

سعید احمدی پویا مدیرعامل ققنوس نیز در این پنل گفت: مهمترین کارکردی که هوش مصنوعی خواهد داشت این است که بانکداری را هوشمند می‌کند.

وی بیان کرد در حال حاضر اولین چالش در هوش مصنوعی دسترسی به داده است، مهمترین چالشی که بانک‌های هوشمند با آن روبرو هستم بحث داده‌ها است.

احمدی پویا گفت: وقتی از تکنولوژی تحول آفرین صحبت می‌کنیم فقط مفاهیم نیست بلکه زیرساخت‌ها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.
وی گفت: متاسفانه نوآورانی که در این حوزه کار می‌کنند عملاً فضای کاری برای این حوزه در کشور پیدا نمی‌کنند.

مدیرعامل ققنوس اضافه کرد: در بانکداری هوشمند باید مشتری به بانک به عنوان دستیار مالی هوشمند خود فکر کند، بانکداران ما به این فکر نمی کنند که با هوش مصنوعی یک تجربه و جهان مالی جدیدی برای مشتری خلق کنند.

احمدی پویا گفت: برای رسیدن به مقصد باید تفکر و استراتژیک داشته باشیم، وقتی می خواهیم پدیده نوآورانه داشته باشیم باید این دو مورد را لحاظ کنیم.

در ادامه این پنل، عباس رنجبر متخصص و پژوهشگر هوش مصنوعی و بلاکچین گفت: طراحی هوش مصنوعی در واقع نیازمندی بوده که از سوی نسل z مطرح شده است.

وی گفت: این نسل یک نسل مجازی است و به شدت با سانسور مخالف است، بنابراین بانکداری هوشمند به سمتی می رود که خود را منطبق با نیاز نسل z کند و شاید بانکداری کلاسیک به واسطه رفتار این نسل که مجازی هستند از بین برود.
رنجبر در خصوص اهمیت حوزه بلاکچین نیز افزود: شرکت مایکروسافت بودجه خوبی را برای بلاکچین قرار داده است و این نشان از اهمیت این فناوری دارد، در بخش بیگ دیتاها نیز حوزه بلاکچین اهمیت بسیاری دارد و این ها همه زیر ساخت هایی هستند که به درد هوش مصنوعی می خورد.

وی گفت: متاسفانه چالش مالکیت داده در هوش مصنوعی برای شرکت های خصوصی وجود دارد. اگر بانک بتوانند موقعیت جدید داده را به عنوان یک دارایی بشناسند، شرکت های بسیاری در ایران فعال هستند که از داده بانک ها می توانند ارزش افزوده ایجاد کنند.

وی افزود: متاسفانه مشکل اصلی ما در ایران نپذیرفتن، رگولاتور نشدن و امنیت داده ها بوده که جز چالش های حوزه هوش مصنوعی است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

25  ⁄    =  5