می‌خواهیم ابرتوسعه‌دهنده خدمات پرداخت کشور باشیم

گفت‌و‌گو با آیدین آرنگ، مدیرعامل شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی

آیدین آرنگ، مدیرعامل سیستم یاس ارغونی، زیرمجموعه‌ هلدینگ فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا می‌گوید رویکرد جدید این شرکت گسترش و توسعه خدمات پرداخت در سراسر کشور است. به‌گفته او، قصد دارند از ارائه‌دهنده‌ سرویس‌های عمومی به‌سمت سرویس‌های اختصاصی حرکت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، به نقل از روابط عمومی هلدینگ بهسازان فردا، در بیست و ششمین نمایشگاه الکامپ، سازمان‌ها و نهادها، شرکت‌ها و کسب‌و‌کارهای زیادی در حوزه کامپیوتر، الکترونیک و تجارت الکترونیک حضور دارند. هرکدام هم در حوزه‌ای خاص محصول یا سرویسی را به این رویداد می‌آورند. پرداخت الکترونیک، یکی از حوزه‌های محبوب‌ و احتمالا آینده‌دار در کشور است و انواع و اقسام شرکت ریز‌ودرشت و استارتاپ و کسب‌و‌کار دانش‌بنیان و نوآور چشم امیدشان و سرمایه‌هایشان را وارد آن کرده‌اند. یکی از همین شرکت‌های باسابقه و شناخته‌شده، شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی است.

شرکتی که در سال ۷۶ بنیاد نهاده شده و هم‌اکنون از زیرمجموعه‌های هلدینگ فن‌آوران هوشمند بهسازان فردا است. یاس ارغوانی درزمینه انفورماتیک، مدیریت و علوم سیستم فعالیت دارد و آن‌طور که در بیانیه ماموریت‌اش آمده، می‌خواهد به نیاز سازمان‌ها و مدیران کشور درزمینه برنامه‌ریزی سیستم‏‌های یكپارچه اطلاعاتی و مدیریت استراتژیک پاسخ دهد.

آیدین آرنگ، مدیرعامل سیستم یاس ارغونی می‌گوید رویکرد جدید این شرکت گسترش و توسعه خدمات پرداخت در سراسر کشور است. به‌گفته او، قصد دارند از ارائه‌دهنده‌ سرویس‌های عمومی به‌سمت سرویس‌های اختصاصی حرکت کنند. درباره برنامه‌های شرکت یاس ارغوانی در نمایشگاه الکامپ و برنامه‌های توسعه‌ای و استراتژی‌های آینده‌‌اش با آرنگ گفت‌و‌گو کرده‌ایم.

چرا حضور در نمایشگاهی مانند الکامپ را مهم می‌دانید؟

همان‌طور که می‌دانید شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی، بازوی پشتیبانی بانک ملت و مجموعه هلدینگ بهسازان فردا است. شرکت ما یکی از گسترده‌ترین شبکه‌های پشتیبانی انفورماتیک کشور را در اختیار دارد و تاکنون نیز پروژه‌های متعدد پشتیبانی در حوزه‌های عملیاتی و مهندسی را عهده‌دار بوده است. نمایشگاه الکامپ بزرگ‌ترین و مهم‌ترین گردهمایی آی‌تی‌ کشور است و به‌طور طبیعی برای ما از جنبه توسعه خدمات اختصاصی اهمیت دارد؛ چرا که هدف ما حرکت از ارائه سرویس‌های عمومی به سمت سرویس‌های اختصاصی است. بنابراین، نمایشگاه الکامپ را شروع جدیدی برای توسعه خدمات شرکت می‌دانیم.

در روزهای برگزاری نمایشگاه، برای معرفی، رونمایی یا عرضه چه سرویس‌ها، راهکارها و محصولاتی برنامه‌ریزی کرده‌اید؟

امسال شرکت یاس برای نمایشگاه بیست و ششم، شعار «توسعه و گسترش خدمات پرداخت در سراسر کشور» را انتخاب کرده و با همین رویکرد در نمایشگاه‌ حاضر می‌شود. جهت‌گیری کلی ما این است که از ارائه‌دهنده یک نوع سرویس واحد به همه پذیرندگان، تبدیل به شرکتی شویم که سرویس‌های اختصاصی ارائه می‌دهد و بر همین اساس هم خدمات پرداخت را در سراسر کشور گسترش دهیم. ما می‌خواهیم علاوه بر تسهیل‌گری در کسب‌و‌کار مشتریان، تعامل و ارتباط کیفی‌تر و پایدارتری با آن‌ها داشته باشیم. همان چیزی که از آن به چسبندگی یاد می‌شود. شرکت یاس، پیش از این هم تجربه‌های سودمندی در این حوزه داشته که مهم‌ترین آن جایگاه‌های سوخت است.

باتوجه‌به شعار مجموعه و اینکه قرار است نگاهتان به مشتریان در جغرافیای ملی باشد، به‌طور مشخص‌تر، برای کدام مخاطبان و گروه‌‌های هدف محصول و سرویس ارائه می‌کنید؟

اگر بخواهم دقیق‌تر اشاره کنم، همه افراد و پذیرندگانی که به‌نوعی از خدمات پرداخت استفاده می‌کنند، در این نمایشگاه برای ما جزء‌ گروه‌های هدف محسوب می‌شوند؛ چراکه با نگاه توسعه‌ای به خدمات پرداخت، برای اکثر گروه‌های هدف این حوزه، راه‌کارهای اختصاصی پرداخت ارائه شده است. به‌عبارتی، تمرکز بیشتر شرکت یاس بر حوزه‌های کاری همچون قطعات پایانه‌های فروشگاهی، قطعات کیوسک‌های بانکی و پرداخت بهای سوخت و تجهیزات رایانه‌ای و شبکه و زیرساخت و نظایر اینها است. یعنی موضوعات حساس و راهبردی.

طبق اشاره خودتان، شرکت یاس اغلب در حوزه‌های حساس و راهبردی فعالیت دارد. پرسش این است که چطور و چگونه، نیازهای سازمان‌ها و شرکت‌ها و به‌خصوص مدیران و ارکان تصمیم‌گیر آن‌ها را فهم می‌کنید و برای آن‌ها محصول یا راهکار ارائه می‌کنید؟

ما در یاس ارغوانی معمولاً از روش‌ها و رویکردهای مختلف برای نیازسنجی و پاسخ‌گویی به نیازهای سازمان‌ها، مدیران و مصرف‌کنندگان استفاده می‌کنیم که از مهم‌ترین آن‌ها می‌توان به تحقیقات بازار، همکاری با مشتریان و سازمان‌ها، بررسی بازار رقابتی، بازخورد مشتریان و همکاری با نمایندگان صنعتی اشاره کرد.

با چنین رویکردی ما قادریم نیازها و مشکلات سازمان‌ها، شرکت‌ها و کسب‌و‌کارها و همین‌طور مصرف‌کنندگان را دقیق‌تر شناسایی کنیم و در عمل نیز با ارائه محصولات و خدماتی که نیازهای راهبردی‌شان را تأمین می‌کند، رضایتشان را جلب کنیم. به‌عبارتی ما درون معادله‌ای چندوجهی از نیازسنجی، ارائه محصول، پشتیبانی و رضایت قرار داریم. ضمن اینکه معتقدیم مدیریت نیازها و پیشنهادات مشتریان، بهبود مستمر محصولات و خدمات را تضمین می‌کند.

ارزیابی‌تان درباره استقبال و گرایش شرکت‌ها و سازمان‌ها و کسب‌و‌کارها از فناوری‌ها، سرویس‌ها و محصولات یاس در نمایشگاه چیست؟

ما به نمایشگاه خوش‌بین هستیم و امیدوارانه به حضورمان می‌نگریم. پیش‌بینی‌مان این است گروه‌های هدفمان که شامل همه مخاطبان و استفاده‌کنندگان خدمات پرداخت در سراسر کشور است، از آنچه به بزرگ‌ترین رویداد سالانه آی‌تی کشور می‌بریم، استقبال کنند.

چشم‌انداز و دورنمای شرکت یاس درزمینه ارائه محصولات جدید یا توسعه و تکامل سرویس‌ها و راه‌حل‌های در دست اجرا چیست؟

ما به پشتوانه نیروی انسانی متخصص، متعهد و کارآزموده شرکت، و همین‌طور چندین سال تجربه می‌خواهیم به‌سمت بالفعل کردن ظرفیت‌ها و نقاط قوت و مزیت‌هایمان حرکت کنیم. به‌خصوص در حوزه‌های پشتیبانی، مهندسی تولید و تعمیر، راهکارهای نوین سوخت، ارتباط مؤثر با پذیرندگان و استفاده از اطلاعات موجود استراتژی‌های مشخصی داریم. این‌ها اهم برنامه‌های ما در چشم‌اندازی است که برای شرکت یاس ارغوانی ترسیم کرده‌ایم. پیش‌بینی‌مان این است که در آینده‌ای نزدیک به بزرگ‌ترین توسعه‌دهنده خدمات پرداخت در سراسر کشور تبدیل شویم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  5  =