سکه و طلا همچنان در مسیر ریزش قیمت

در هفته‌ای که گذشت، همسو با کاهش بهای طلا در بازارهای جهانی و نوسان کاهشی نرخ ارز در داخل، قیمت سکه و طلا نیز در بازار داخلی با کاهش همراه شده و همچنان روندی نزولی خود را ادامه داده است؛ سکه جایگاه خود را در کانال ۲۸ میلیون تومان حفظ کرده و هر گرم طلای ۱۸ عیار نسبت به ابتدای هفته ۳۳ هزار تومان ارزان شده که رقم قابل توجهی است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ایسنا بیش از یک ماه و نیم است که بازار سکه و طلای داخلی روند نزولی قیمت‌ها را پیش گرفته و همچنان کاهشی جلو می آید؛ با آرام شدن بازار ارز در داخل، بازار سکه و طلا نیز آرام گرفته و دیگر از نوسانات افزایشی در بازار خبری نیست.

بازار جهانی طلا نیز که گاها در مقاطعی طی این مدت تغییر مسیر داده و میل به صعود داشته، این هفته آرام بوده و روندی کاهشی را ثبت کرده است؛ بگونه‌ای که هر اونس طلای جهانی در یک هفته اخیر کاهش ۳۹ دلاری داشته و از ۱۹۵۹ دلار در ابتدای هفته به ۱۹۲۰ دلار در پایان هفته کاهش پیدا کرده است.

همسو با افت بهای جهانی طلا و همچنین ثبات نسبی و نوسان‌های کاهشی نرخ ارز در بازار داخل، بازار سکه و طلای داخلی نیز تحت تاثیر قرار گرفته و کاهشی رقم خورده است؛ بازار در ثبات و آرامش نسبی قرار دارد و خبری از هیجانات کاذب در بازار نیست.

کاهش ۳۰۰ هزار تومانی بهای سکه در کنار افت ۳۳ هزار تومانی بهای هر گرم طلا

براساس آخرین معاملات انجام شده در روز گذشته (پنجشنبه) در بازار سکه و طلا که توسط اتحادیه طلا و جواهر تهران در اختیار این خبرگزاری قرار گرفته است، هر قطعه سکه تمام طرح جدید با ۳۰۰ هزار تومان کاهش قیمت از ۲۸ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان در ابتدای هفته به ۲۸ ملیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده است. سکه‌های تمام طرح قدیم نیز به همین میزان افت قیمت را تجربه کرده و هفته را با بهای ۲۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومانی به پایان رسانده است؛ در ابتدای هفته‌ای که گذشت، سکه‌های طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان قیمت داشت.

به ترتیب نیم سکه و ربع سکه در یک هفته اخیر ۱۵۰ هزار تومان و سکه‌های یک گرمی بانک مرکزی ۲۰۰ هزارتومان کاهش قیمت داشته‌اند. نیم سکه از ۱۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان در ابتدای هفته به ۱۵ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان رسیده و ربع سکه نیز از ۱۰ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ هزار تومان افت قیمت پیدا کرده است.

سکه‌های یک گرمی نیز که در ابتدای هفته شش میلیون و ۵۰۰ هزار تومان قیمت داشت، در آخرین معاملات روز گذشته به شش میلیون و ۳۰۰ هزار تومان رسید و همانطور که اشاره شد، ۲۰۰ هزار تومان ارزان‌تر شده است.

در این هفته، هر مثقال طلای ۱۷ عیار نیز با کاهش ۱۴۱ هزار تومانی از ۱۰ میلیون و ۲۰۱ هزار تومان در ابتدای هفته به ۱۰ میلیون و ۶۰ هزار تومان به ازای هر مثقال در آخرین معاملات پایانی هفته رسیده است.

هر مثقال طلا ۱۸ عیار نیز در این هفته ۳۳ هزار تومان افت بها داشته و دو میلیون و ۳۲۲ هزار تومان در پایان هفته به ازای هر گرم دادوستد شده است؛ این در حالیست که ابتدای هفته هر گرم طلای ۱۸ عیار دو میلیون و ۳۵۵ هزار تومان معامله می‌شد.

در حال حاضر هر قطعه سکه نیز دارای پنج میلیون و ۹۰ هزار تومان حباب است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

79  +    =  86