با مدل هوش مصنوعی جدید کوالکام می‌توانید بدون نیاز به اینترنت، روی گوشی عکس بسازید

هوش مصنوعی ControlNet به‌طور خاص برای پردازنده‌های اسنپدراگون طراحی شده و پردازش‌های خود را بدون نیاز به اینترنت انجام می‌دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از دیجیاتو کوالکام در کنفرانس بینایی رایانه‌ای و بازشناخت الگو (CVPR) از هوش مصنوعی تولید تصویر جدیدی تحت عنوان ControlNet برای موبایل رونمایی کرد که دو مزیت اصلی دارد: بدون نیاز به اینترنت روی تمام پلتفرم‌ها کار می‌کند و به جای استفاده از یک متن اصلی، ابتدا باید یک تصویر اولیه به آن ارائه کنید و سپس براساس دستورات متنی، تصویر تولید شده توسط هوش مصنوعی را می‌توانید دستکاری کنید.از برخی جهات، ControlNet شباهت زیادی به Firefly، مدل هوش مصنوعی ادوبی دارد که برای بهبود تصاویر کاربران طراحی شده است. با این حال، مدل ادوبی نیز برای کار کردن به اتصال آنلاین نیاز دارد.

نحوه کار، آزمایش و پلتفرم‌های هوش مصنوعی ControlNet

 

کوالکام مدل ControlNet را به‌گونه‌ای طراحی کرده که می‌تواند روی ویندوز، مک، iOS و اندروید قابل اجرا باشد، اما در صورتی که روی پلتفرم اسنپدراگون این شرکت و به ویژه پردازشگر سیگنال دیجیتال (DSP) موجود در اسنپدراگون 8 نسل 2 که گلکسی S23 اولترا از آن بهره می‌برد اجرا شود، سرعت بسیار بهتری خواهد داشت.

ControlNet کار خود را با درک اشکال و ساختارهای اولیه تصاویر مدنظر کاربران آغاز می‌کند و براین‌اساس می‌تواند محیط اطراف آن‌ها را ترسیم کند، اما سرعت و کیفیت خروجی ارائه شده توسط آن، احتمالاً چیزی است که توسعه‌دهندگان سخت‌افزار و نرم‌افزار شخص ثالث را علاقه‌مند خواهد کرد. همچنین توانایی آن در انجام محاسبات خود به‌صورت محلی نکته قابل‌توجه دیگر است.

همچنین برای کار با ControlNet نیاز نیست تا یک تصویر کامل ارائه کنید، بلکه این مدل می‌تواند کار خود را با یک طراحی اولیه نامشخص و پیام متنی نیز انجام دهد. کوالکام در آزمایش خود، طرح اتودی از یک بچه گربه را به مدل خود ارائه کرد و ControlNet موفق شد تا آن را به یک تصویر سورئالیستی از گربه تولید کند که همچنان به تصویر اصلی شباهت دارد. همچنین این شرکت ادعا کرده که تصویر کاربران به دلیل پردازش محلی، در فضای ابری آپلود نمی‌شود یا با اشخاص ثالث به اشتراک گذاشته نمی‌شود.

هنوز مشخص نیست که در چه پلتفرمی شاهد حضور ControlNet خواهیم بود، اما با توجه به اینکه این مدل هوش مصنوعی اساساً برای پردازنده‌های اسنپدراگون طراحی شده‌اند، گلکسی S24 اولترا یا حتی S25 اولترا از سامسونگ گزینه‌های ایده‌آلی برای بهره‌مندی از آن محسوب می‌شوند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

36  ⁄    =  6