یک خبر مهم برای مددجویان بهزیستی / جزئیات مشوق‌های بیمه‌ای برای این مددجویان

در این خبر به توضیحاتی درباره یک خبر مهم برای مددجویان بهزیستی و مشوق‌ های بیمه‌ای مددجویان پرداخته شده است.
سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی گفت: بخشی از مجموع حقوق پرداختی (حداقل قانون کار) از طریق سازمان بهزیستی در قبال به کار گیری افراد دارای معلولیت به کارفرمایان پرداخت می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از صفحه اقتصاد محسن ایروانی، سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی از پرداخت ۲۹۳ میلیارد تومان مشوق‌های بیمه‌ای برای ۲۸ هزار و ۵۰۶ مددجوی سازمان بهزیستی در سال ۱۴۰۱ خبر داد.

ایروانی با بیان اینکه به منظور فراهم آوردن انگیزه ایجاد فرصت‌های شغلی بیشتر برای جامعه هدف و ترغیب کارفرمایان برای جذب آنان، مشوق حمایتی به عنوان بیمه سهم کارفرما پرداخت می‌شود، گفت: در سال گذشته ۲۷ هزار و ۲۴۶ فرد دارای معلولیت با پرداخت اعتباری معادل ۱۹۶ میلیارد تومان از خدمات بیمه سهم کارآفرینی و خویش فرمایی بهره مند شده اند.

وی در پاسخ به اینکه چه کارفرمایانی می‌توانند از این امتیاز بهره مند شوند، گفت: کارفرمایانی که نسبت به اشتغال جامعه هدف اقدام و حق بیمه آنان (سهم کارفرما) را به سازمان تأمین اجتماعی واریز و بر اساس قانون کار حقوق و دستمزد پرداخت کنند، بر اساس نتایج حاصل از جدول تعیین امتیازات کارفرمایان متقاضی و پس از تأیید کمیته اشتغال مشمول دریافت بیمه سهم کارفرما می‌شوند.

سرپرست دبیرخانه اشتغال و کارآفرینی سازمان بهزیستی در خصوص افرادی که می‌توانند از این طرح استفاده کنند، گفت: افراد تحت پوشش سازمان بهزیستی اعم از گروه‌های افراد دارای معلولیت، زنان سرپرست خانوار و فرزندان آنها، زنان خودسرپرست و بد سرپرست، فرزندان بی سرپرست ترخیص شده از مراکز شبانه روزی، معتادین بهبود یافته در مراکز تحت نظارت سازمان بهزیستی، آسیب دیدگان اجتماعی و افراد در معرض آسیب که توسط حوزه اشتغال به کارفرما معرفی و به کار گمارده شده اند شامل این طرح می‌شوند.

ایروانی همچنین در خصوص پرداخت سهم بیمه خویش فرمایی مددجویان سازمان بهزیستی گفت: در این طرح به‌منظور تسهیلگری و تثبیت اشتغال مددجویان این سازمان حداکثر به میزان ۲۰ درصد حداقل مزد تعیین‌شده کارگر مشمول قانون کار در آن سال و به مدت پنج سال، مطابق دستورالعمل مربوطه به مددجوی خود اشتغال مذکور پرداخت می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

83  +    =  87