دلیل دریافت کد ملی از خریداران سکه و طلا چیست؟

مدیرکل صنایع خلاق وزارت صمت گفت: همه اصناف بازار طلا از این پس باید هنگام فروش طلا و مصنوعات طلا، نسبت به صدور فاکتور در سامانه جامع تجارت و تحویل آن به مشتری اقدام کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از خبرگزاری دانشجو، محمدرضا زارع، مدیرکل صنایع خلاق وزارت صمت گفت: با اعلام وزارت صنعت، معدن و تجارت همه اصناف بازار طلا از این پس باید هنگام فروش طلا اعم از آب‌شده، سکه و مصنوعات طلا، نسبت به صدور فاکتور در سامانه جامع تجارت و تحویل آن به مشتری اقدام کنند.

وی افزود: سامانه جامع تجارت برای فروشندگان سکه و طلا در همان لحظه ثبت معامله، امکان صدور فاکتور یکپارچه دارد؛ در واقع این سامانه به‌نوعی یک نرم‌افزار حسابداری برای عرضه‌کنندگان سکه و طلا محسوب می‌شود تا متوجه شوند چه مقدار سکه و طلا خریده و به فروش رسانده‌اند.

زارع با بیان اینکه فقط فروشندگان سکه و طلا درگیر با سامانه هستند و مشتریان نهایی سر و کاری با سامانه ندارند، تصریح کرد: مبادی که سکه و طلا از آن خارج می‌شود برای ما مهم است و مشتریان نهایی سر و کاری با سامانه ندارند.

وی بیان کرد: برخی تصور می‌کنند دلیل دریافت کد ملی و شماره تلفن همراه هنگام خرید این است که مشخص شود هر شخصی چه مقدار سکه و طلا دارد که در اصل این مسئله موردنظر ما نیست؛ قصد ما این است چرخه‌ای که سکه‌ای از بانک مرکزی خارج می‌شود یا طلایی که در بازار خرید و فروش می‌شود تا به دست مردم برسد، کاملاً رصد شود و جلوی تقلب و قاچاق در این خصوص گرفته شود.

مدیرکل صنایع خلاق وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: ثبت نکردن مبادلات سکه در سامانه جامع تجارت تخلف محسوب می‌شود و با افراد خاطی طبق قانون برخورد می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

1  ×    =  7