رمز پویا دچار اختلال شد

ارسال رمز پویا به صورت بانکی از ساعاتی قبل با اختلال همراه شد، اما به نظر می‌رسد که این مشکل در حال رفع شدن است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، از ساعاتی پیش گزارش‌هایی مبنی بر اختلال در سیستم ارسال رمز پویا به صورت پیامک در برخی بانک‌های کشور به دست تجارت‌نیوز رسید. این در حالی است که برخی از کاربران می‌گویند که از روز گذشته با تاخیر بسیار در ارسال رمز دوم از این طریق مواجه شده‌اند.

تجارت‌نیوز اختلال در سامانه ارسال رمز دوم پویا را از طریق روابط عمومی بانک مرکزی پیگیری کرد اما متولیان امر پاسخی به این موضوع ندادند.

لازم به ذکر است که اختلال در ارسال رمز دوم به صورت پیامکی، رفته رفته در حال رفع شدن است و بررسی‌ها نشان می‌دهد این مشکل برای تعداد زیادی از کاربران حل شده است.

مشکلات رمز دوم پیامکی

بهمن ماه سال ۱۳۹۸ بود که سرویس رمز دوم ایستا برای تراکنش‌های بانکی به طور تدریجی قطع و رمز دوم پویا جایگزین آن شد.

در ابتدا قرار بود دریافت رمز دوم پویا توسط مشتریان از طریق اپلیکیشن‌های بانکی انجام شود اما به دلیل اینکه حدود ۲۰ درصد از مشتریان بانکی دسترسی به گوشی‌های هوشمند ندارند، بانک مرکزی تصمیم گرفت امکان ارسال رمز دوم پویا را از دو طریق اپلیکیشن‌های بانکی و پیامک فراهم کند.

با این وجود از همان زمان، ارسال رمز دوم به صورت پیامکی بارها مشکل‌ساز بوده و به دلایل متفاوت از جمله قطعی یا کندی اینترنت با مشکل مواجه شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×    =  60