شگرد جدید کلاهبرداران برای خالی کردن حساب بانکی

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا گفت: کلاهبرداران با جمع‌آوری اطلاعات منتشرشده افراد از فضای مجازی و تماس با آن‌ها و ارائه برخی از اطلاعات هویتی به راحتی شهروندان را فریب داده و حساب بانکی آن‌ها را خالی می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از رکنا، سرهنگ حامد محمدی سپاسی اظهار داشت: مجرمان سایبری با داشتن اطلاعات بانکی قربانیان و ارائه اطلاعات اولیه به راحتی اعتماد شهروندان را جلب کرده و خواهان اعلام کد ارسال شده از شهروندان می‌شوند و شهروندان غافل از همه جا با اعلام کد ارسالی با برداشت غیر مجاز از حساب بانکی خود روبه رو می‌شوند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم سایبری پلیس فتا فراجا افزود: به هیچ عنوان کدهای ارسالی برای گوشی خود را در اختیار افرادی که با آن‌ها تماس تلفنی گرفته‌اند، نگذارند.

سرهنگ سپاسی با بیان اینکه کلاهبرداران تلفنی با معرفی خود به عنوان کارمند بانک و دادن اطلاعات فردی خواهان دریافت کد ارسالی می‌شوند، گفت: در این شیوه، کلاهبردار با شماره شخصی فرد تماس گرفته و به بهانه مشکل و نقصی در اطلاعات حساب بانکی افراد، پس از دریافت اطلاعات حساب، نظیر شماره کارت از فرد می‌خواهد تا کد پیامک شده به تلفن همراهش را برای وی بازخوانی کند.

سرهنگ سپاسی یادآور شد: سیستم بانکی تمامی اطلاعات مشتریان خود را دارد و در صورت بروز مشکل حتماً از شهروندان می‌خواهد که به شعب بانکی مراجعه و مشکل بانکی به وجود آمده را مرتفع کنند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری پلیس فتا فراجا با بیان اینکه مجرمان با جعل عنوان سازمان‌های دولتی به دنبال سوءاستفاده از شهروندان و خالی کردن حساب‌های بانکی آن‌ها هستند، گفت: به هیچ عنوان فریب این دست از کلاهبرداران را نخورده و کدهای ارسالی برای گوشی خود را در اختیار تماس گیرندگان تحت عنوان کارمند یا نماینده  یک سازمان و اداره قرار ندهند.

این مقام مسئول برنده شدن در مسابقات رادیو و تلویزیونی را از دیگر ترفندهای کلاهبرداران تلفنی خواند و افزود: در این روش کلاهبرداران در پوشش برنامه‌های صدا و سیما با شهروندان تماس تلفنی گرفته و با معرفی خود به عنوان مجری یا کارگردان برنامه شهروندان را فریب داده و اطلاعات بانکی و کد ارسالی را دریافت و حساب بانکی شهروندان را خالی می‌کنند.

رئیس اداره پیشگیری از جرائم سایبری مرکز تشخیص و پیشگیری از جرائم پلیس فتا فراجا خاطرنشان کرد: شهروندان در صورت مواجهه با موارد مشکوک، می‌توانند موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره 096380 یا سایت پلیس‌ فتا به آدرس cyberpolice.ir بخش گزارش‌های مردمی در میان بگذارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

7  ×  1  =