صف نیم میلیونی دریافت وام فرزندآوری/ کدام بانک بیشترین وام را پرداخت کرده است؟/

بانک‌های کشور طی دوماهه نخست سالجاری 59 هزار و 600 فقره تسهیلات بانکی به ارزش 3.5 همت بابت فرزندآوری پرداخت کرده‌اند. تعداد افراد در صف انتظار برای دریافت وام فرزندآوری به حدود 456 هزار نفر رسیده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکو ایران، تعداد افراد در صف انتظار برای دریافت وام فرزندآوری به حدود نیم میلیون نفر رسیده است. بر اساس آخرین گزارش بانک مرکزی، بانک‌های کشور در اردیبهشت ماه امسال قریب به 46 هزار فقره وام فرزندآوری به ارزش 2.7 همت به متقاضیان پرداخت کرده‌اند که با احتساب فروردین ماه می‌توان گفت طی دوماهه نخست سالجاری 59 هزار و 600 فقره تسهیلات بانکی به ارزش 3.5 همت بابت فرزندآوری پرداخت شده است.

همچنین تعداد متقاضیان در صف در انتظار برای دریافت وام فرزند آوری در اردیبهشت ماه امسال با رشد 9 درصدی نسبت به فروردین ماه به 456 هزار نفر رسیده است، در واقع طی اردیبهشت ماه امسال بیش از 38 هزار نفر به صف انتظار وام فرزندآوری افزوده شده است.

وام فرزندآوری با نرخ سود 4 درصد، از تسهیلات جدیدی است که دولت طی دو سال اخیر در جهت حمایت از خانواده و افزایش جمعیت، بانک‌های کشور را مکلف به پرداخت آن کرده است.

سرریز وام‌ فرزندآوری از کانال بانک ملی

بر اساس این گزارش بانک مرکزی در اردیبهشت امسال، بیشترین سهم وام‌های فرزندآوری پرداخت شده مربوط به بانک ملی بوده، به طوری که بیش از یک سوم از کل تسهیلات توسط این بانک پرداخت شده است.

بانک ملی ایران در دومین ماه از سال جاری قریب به 960 میلیارد تومان وام فرزندآوری به 15 هزار و 648 متقاضی پرداخت کرده که نسبت به فروردین ماه 242 درصد رشد داشته است. این بانک در مجموع طی دوماهه نخست امسال بیش از 1.2 همت تسهیلات فرزندآوری به بیش از 20 هزار متقاضی پرداخت کرده است.

بررسی وضعیت وام‌دهی بانک‌ها نشان می‌دهد، بیشترین رشد تسهیلات فرزندآوری در اردیبهشت ماه امسال نسبت به ماه قبل مربوط به بانک اقتصاد نوین است، به طوری که این بانک تسهیلات خود را از 30 میلیون تومان از فروردین ماه به حدود 7 میلیارد تومان در اردیبهشت ماه رسانده است.

بانک‌های سامان و ایران زمین نیز با هرکدام به ترتیب با رشد ماهانه تسهیلات فرزندآوری 5400 و 1300 درصدی طی دوره مورد اشاره در رتبه بعدی قرار دارند.

همچنین بانک گردشگری تنها بانکی بوده که میزان وام فرزندآوری خود را در اردیبهشت ماه نسبت به ماه قبل کاهش داده، این بانک در فروردین ماه حدود 5 میلیارد تومان وام فرزندآوری پرداخت که این میزان در اردیبهشت ماه با کاهش 34 درصدی به حدود 3 میلیارد تومان رسیده است.

صف نیم میلیونی برای وام فرزندآوری

در فروردین ماه امسال بیش از 417 هزار متقاضی در صف دریافت وام فرزندآوری بودند که در اردیهشت ماه 38 هزار متقاضی دیگر بر آن افزوده شده و به 456 هزار نفر رسیده است.

بانکی که بیشترین صف انتظار دریافت وام فرزندآوری را دارد بانک ملی است، به طوری که قریب به 100 هزار نفر در صف انتظار این بانک قرار گرفته‌اند.

بانک‌های ملت با صف 61 هزار نفری و صاردات با صف 52 هزار نفری در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

21  −  11  =