سطح کیفی انجام خدمات پرداخت در اردیبهشت چگونه بود؟/بررسی سهم تراکنش های موفق و ناموفق

آنالیز تعداد انواع خطاهای تراکنشی شاپرک را ببینید

آمارهای اخیر شاپرک نشان می دهد که کیفیت انجام خدمات پرداخت الکترونیک کارتی در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین بهبود یافته است. بر اساس این آمار، سهم تراکنش های ناموفق از کل تراکنش ها در اردیبهشت ماه در حالی با افت 0،17 درصدی همراه شده که سهم تراکنش های موفق با همین میزان رشد از 92،74 درصد به 92،91 درصد ارتقا یافته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر مبنای اطلاعات منتشره شاپرک از مجموع کل تعداد تراکنش های اردیبهشت ماه که بیش از 4 میلیارد و 481 میلیون عدد بود 92،91 درصد از آن یعنی بیش از 4 میلیارد و 163 میلیون تراکنش با موفقیت انجام شد و تعداد تراکنش های ناموفق به کمتر از 318 میلیون عدد رسید.

اگرچه تعداد تراکنش های ناموفق فروردین ماه 289 میلیون عدد و حدود 10 درصد کمتر از اردیبهشت ماه بود اما سهم تراکنش های ناموفق از کل تراکنش ها در اردیبهشت ماه نسبت به فروردین ماه افت کرد.

تراکنش های ناموفق اردیبهشت ماه 7،09 درصد از کل تعداد تراکنش های این ماه را در بر گرفت. در حالی که در فروردین ماه 7،26 درصد از کل تراکنش ها ناموفق بود. سهم تراکنش های ناموفق از کل تراکنش ها در اردیبهشت ماه در حالی با افت 0،17 درصدی همراه شده که سهم تراکنش های موفق با همین میزان رشد از 92،74 درصد به 92،91 درصد ارتقا یافته است.

آنالیز تعداد انواع خطاهای تراکنشی شاپرک نشان می دهد که در اردیبهشت ماه خطای پذیرندگی، خطای کاربری و خطای صادرکنندگی نسبت به فروردین ماه افزایش یافته و در مقابل تعداد خطاهای شاپرکی و کسب و کار به ترتیب 20 و 51 درصد کاهش یافته است.

به طور کلی خطای کاربری 89 درصد از کل انواع خطاها را تشکیل می دهد. حدود 10 درصد از خطاها شامل خطای صادرکنندگی است و 1 درصد از کل خطاهای انجام شده در هر ماه به خطای پذیرندگی مربوط می شود.

خطاهای شاپرکی و کسب و کار عموما سهمی از انواع خطاهای رخ داده ندارند اما در اردیبهشت ماه سهم خطای کسب و کار به یک درصد رسید. در حالی که در فروردین سهم این خطا از تعداد کل خطاها نزدیک به صفر درصد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

27  ⁄    =  3