کلیات آیین نامه سرمایه گذاری بیمه تصویب شد

بر اساس اذعان منابع خبری کلیات آیین نامه سرمایه گذاری بیمه روز گذشته در شورای عالی بیمه تصویب شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از ریسک نیوز در حالیکه بازنگری چند آیین نامه کلیدی صنعت بیمه در دستور کار نهاد ناظر بیمه ای قرار گرفته است، گفته می شود دیروز پس از مدتها بررسی و واکاوی، کلیات آیین نامه سرمایه گذاری به تصویب شورای عالی بیمه رسید.

لازم بذکر است، پیش ازین نهاد ناظر اعلام کرده بود که در زمینه رفع چالش های آیین نامه از نظرات و ایده های شرکت های بیمه و سندیکای بیمه گران براساس تجاربی که در این زمینه داشته اند، بهره گیری خواهد کرد.

به نظر می رسد، بیمه مرکزی در بازنگری آیین نامه سرمایه گذاری شرکتهای بیمه تلاش کرده تا زمینه مساعدتری برای حضور شرکتهای بیمه در  تامین مالی ایجاد و ظرفیت های سرمایه گذاری شرکتهای بیمه در بازارهای پولی و مالی را تقویت کند.

از طرفی از آنجا که دولت بر حمایت از شرکتهای دانش بنیان تاکید دارد به نظر می رسد در بازنگری کلیات ایین نامه سرمایه گذاری بر تکالیف مندرج در  آیین نامه حمایت از تولید و دانش بنیان تاکید شده باشد.

در این زمینه می توانیم پیش بینی کنیم که با اجرای این آیین نامه شرکتهای بیمه می توانند در حوزه شرکتهای استارت اپی و دانش بنیان سرمایه گذاری کرده و ظرفیتهای آنها را بالفعل کنند.

بر اساس این گزارش چندین سالی است که در صنعت بیمه ایران بهره گیری از  ابزارهای جدید مالی برای سرمایه گذاری مطرح می شود مانند ابزار هایی که بیمه را با بازار سرمایه پیوند می دهد احتمالا در آیین نامه جدید نیز بر استفاده بهینه از این ابزارها تاکید شده است.

لازم بذکر است، تفکیک منابع شرکت بیمه از محل ذخایر ریاضی و سایر ذخایر فنی همیشه مد نظر بوده و باید دید آیا در بازنگری جدید این مهم مد نظرگرفته شده است؟

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×  1  =