تغییر زیرساخت های بانکداری باز در آمریکا

ایالات متحده به دنبال توسعه فناوری نوین و چالش های جدید امنیت داده است

فناوری های جدید بانکداری دیجیتال قدرت گسترش و دسترسی به بازار را برای مصرف ‌کنندگان آمریکایی و کسب ‌و کارهای نوظهور ایجاد می کنند. آمریکایی ها می توانند در یک بازار رقابتی تر مبالغ بیشتری را در حساب پس انداز خود ذخیره کنند، نرخ های پایین تری را برای وام های خود بپردازند و به طور موثرتری امور مالی خود را مدیریت کنند. اما فناوری ‌های جدید و رقابتی که می ‌توانند به آن دامن بزنند، هنوز به پتانسیل کامل خود نرسیده ‌اند. مشتریان در هنگام تلاش برای تغییر بانک یا درخواست وام همچنان با موانع بسیار روبرو می شوند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، آژانس CFPB در حال تلاش برای سرعت بخشیدن به تغییر بانکداری باز از طریق یک قانون جدید حقوق داده های شخصی است که هدف آن از بین بردن این موانع، شروع رقابت و محافظت از حریم خصوصی مالی است.

برای انجام این کار، CFPB در حال رسمیت بخشیدن به یک مرجع قانونی استفاده نشده توسط کنگره در سال 2010 است. این قانون به مصرف کنندگان این حق را می دهد که داده های شخصی مالی خود را کنترل کنند. این حقوق پس از اجرای قانون CFPB که انتظارات بازار را برآورده می کند، به واقعیت عملی تبدیل خواهند شد.

اما آژانس نباید مدیریت بانکداری باز را کار کمی قلمداد کند. اما این مهم است که استانداردهای منصفانه ای که توسط بازار برای اعمال اهرم حاکمیت ایجاد شده است، به جهت ایجاد و حفظ یک سیستم بانکی باز که در آن مصرف کنندگان می توانند نظر خود را در مورد ارائه داده ها اعلام کنند و از حقوق داده های خود بدون گرفتار شدن در دام صاحبان قدرت و بدون از دست دادن کنترل خود استفاده کنند.

CFPB باید برخی از مسائل اصلی را حل کند زیرا شرکت کنندگان سیستم به بن بست رسیده اند یا رویکردهای موجود مصرف کنندگان را به صورت کلی در نظر نمی گیرند. اما بسیاری از جزئیات در بانکداری باز از طریق تنظیم استاندارد خارج از آژانس انجام می شود.

اگر چنین استانداردهایی به درستی دنبال شوند، می ‌توانند این امکان را برای بانکداری باز فراهم آورند که با ظهور فناوری ‌های جدید، توسعه محصولات جدید و ایجاد چالش ‌های جدید امنیت داده‌، توسعه یابند.

سازمان ‌های تنظیم ‌کننده استاندارد نباید برای پیشرفت به سمت منافع بزرگترین بازیگران بازار گرایش پیدا کنند. آن ها باید طیف کاملی از منافع مرتبط (مصرف کنندگان و شرکت ها، متصدیان و رقبا، و بازیگران بزرگ و کوچک) را منعکس کنند.

شرکت ‌های قدرتمند گاهی در امور مالی مصرف ‌کننده به دنبال مدیریت فناوری‌ های نوظهور از طریق خدمات، شبکه ‌ها یا سازمان ‌هایی با تنظیم استاندارد بوده ‌اند که به منافع آن‌ ها تمایل دارند و یا حتی متعلق به آن‌ ها هستند.

کنترل سیستم بانکداری باز توسط چنین بازیگرانی رقابت و کنترل مصرف کننده بر امور مالی خود را مورد تهدید قرار می دهد. در حالی که CFPB قصد دارد نقش مهمی در توسعه و حفظ استانداردهای بانکداری باز ایفا کند، به هر تلاشی برای محدود کردن استفاده مصرف ‌کنندگان از حقوق داده ‌هایشان توجه زیادی می ‌کند، به ویژه در مواردی که این تلاش ‌ها از تلاش‌ های هماهنگ شرکت ‌های مسلط ناشی می ‌شوند.

از آنجایی که CFPB انتظار دارد استانداردهای منصفانه نقش مهمی در بانکداری باز ایفا کنند، قانون پیشنهادی ما به دنبال در نظر گرفتن این نقش مناسب است. ما همچنان کسانی را که به دنبال توسعه استانداردهای بانکداری باز صنعت در ایالات متحده هستند تشویق می کنیم تا در مورد برنامه های خود با CFPB بحث کنند تا این استانداردها به طور مناسب به مصرف کنندگان اجازه دهند از حقوق داده های مالی شخصی خود استفاده کنند.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.consumerfinance.gov/about-us/blog/laying-the-foundation-for-open-banking-in-the-united-states/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

76  ⁄  38  =