آرامش بعد از طوفان، برای بورس اوراق بهادار تهران

شاخص کل بورس تهران بعد از افت‌های نیمه دوم اردیبهشت سال جاری در یک‌رویه بی‌رمق در حال فعالیت است و با وجود اینکه شاخص کل پس از ریزش سنگین بیش از 5 درصدی در یک روز با افت‌وخیزهایی همراه شد، اما همچنان در محدوده 2.3 میلیون واحدی قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران شاخص بورس تهران روز قبل با استقبال خریداران از گروه بانکی با رشد ۱۵ هزار واحدی و بانک ملت هم با خالص ورود بیش از ۳۴۸ میلیارد تومانی پول حقیقی‌ها  همراه شد. همچنین این بانک از مشارکت ۱۸ درصدی در شرکت توسعه نفت و گاز دشت آزادگان اروند خبر داده است.

روز گذشته طی مراسمی نخستین معامله برق تجدیدپذیر در بورس انرژی ایران انجام شد که  با قیمت یک هزار و ۹۹۵ تومان و در حجم ۶۷۰ کیلووات‌ساعت صورت گرفت.

مهدی حسینی مدیرکل دفتر بودجه، تسهیل سرمایه‌گذاری و تجهیز منابع مالی ساتبا: همه واحدهای صنعتی باقدرت مصرف بیشتر از یک مگاوات، موظف هستند یک درصد از برق مورد نیاز سالیانه خود را از طریق احداث نیروگاه‌های تجدیدپذیر تأمین کنند.

شرکت ایران‌خودرو دیزل هم از تولید انبوه اتوبوس برقی خبر داده و عنوان کرده در محله نخست تعداد ۵۰ دستگاه از این محصول تولید خواهد شد.

 

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

37  −  32  =