اپل نزدیک‌ به ۳۷ میلیون توسعه‌دهنده در سراسر دنیا دارد

اپل در اولین گزارش شفافیت اپ استور آماری نظیر تعداد اپلیکیشن‌ها و تعداد حساب‌های توسعه‌دهنده را منتشر کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از زومیت اپل در گزارش شفافیت اپ استور که به سال ۲۰۲۲ ارتباط دارد می‌گوید این فروشگاه آنلاین در مجموع میزبان ۱٬۷۸۳٬۲۳۲ اپلیکیشن است. این نخستین باری است که اپل گزارش شفافیت فروشگاه آنلاین گوشی‌های آیفون را منتشر می‌کند. گزارش جدید نتیجه‌ی توافق ۱۰۰ میلیون دلاری اپل با توسعه‌دهندگان اپ استور در سال ۲۰۲۱ است.

اپل در سال ۲۰۲۱ گفت گزارشش شامل «آمار معنادار درباره‌ی روند بررسی اپلیکیشن و تعداد اپلیکیشن‌های ردشده، تعداد حساب‌های غیرفعال‌شده و تعداد اپلیکیشن‌های حذف‌شده از اپ استور» خواهد بود.

بر اساس گزارش ورج، مدیران اپ استور مجموعا ۶٬۱۰۱٬۹۱۳ درخواست ثبت اپلیکیشن را بررسی و ۱٬۶۷۹٬۶۹۴ را رد کردند. اپل دلیل رد شدن هر اپلیکیشن را توضیح داده و فهرست اپلیکیشن‌های حذف‌شده را بر اساس دسته‌بندی منتشر کرده است. این شرکت می‌گوید برخی از اپلیکیشن‌ها با درخواست مستقیم دولت از دسترس خارج شده‌اند.

به گفته‌ی اپل، این شرکت ۳۶٬۹۷۴٬۰۱۵ توسعه‌دهنده‌ی ثبت‌شده در سراسر دنیا دارد و ۴۲۸٬۴۸۷ حساب توسعه‌دهنده را غیرفعال کرده است. هر هفته به‌طور میانگین ۳۷۳٬۲۱۱٬۳۹۶ حساب کاربری در اپ استور جست‌و‌جو انجام می‌دهند. به بیانی بهتر، اپ استور به‌صورت هفتگی از تعداد بسیار زیادی کاربر در سراسر دنیا میزبانی می‌‌کند.

اپل سال ۲۰۲۱ گفت که گزارش شفافیت اپ استور را به‌صورت سالانه منتشر می‌کند. آمار ۲۰۲۲ را نمی‌توانیم با سال دیگری مقایسه کنیم؛ پس از مشاهده‌ی آمار سال ۲۰۲۳ بهتر می‌توانیم درباره‌ی عملکرد اپ استور نظر دهیم.

بر اساس آمار غیررسمی، گوگل پلی هم‌اکنون ۳٫۵۵۳ میلیون اپلیکیشن اندرویدی دارد و در سال اخیر ۴۲٫۳ میلیارد دلار درآمد ثبت کرده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  +  58  =  61