سیستم بانکی سوئیس در انحصار زیرساخت های بازار متمرکز

برخی بانک ها رابطه تنگاتنگ با ارائه دهندگان IT خود دارند که به شدت توسعه آن ها را محدود می کند.

در حالی که دو سوم موسسات مالی در سوئیس و لیختن اشتاین اعتقاد دارند که سیستم ‌های بانکی متمرکز آن ها از مدل‌ های تجاری در آینده پشتیبانی خواهد کرد اما یک سوم بانک ‌ها در مورد زیرساخت ‌های فناوری اطلاعات خود متقاعد نشده‌ اند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، نرم افزار بانکداری متمرکز به بانک ها اجازه می دهد تا تراکنش های بانکی روزانه را پردازش کرده و به روز رسانی حساب ها و سایر سوابق مالی را ارسال کنند. سیستم‌ ها معمولاً شامل قابلیت‌ های پردازش سپرده، وام و اعتبار، با رابط ‌هایی با سیستم‌ های دفتر کل و ابزارهای گزارش ‌دهی هستند. در سوئیس اکثر موسسات سیستم های بانکی متمرکز خود را 20 سال پیش راه اندازی کردند.

در حالی که دو سوم موسسات مالی در سوئیس و لیختن اشتاین اعتقاد دارند که سیستم ‌های بانکی متمرکز آن ها از مدل‌ های تجاری در آینده پشتیبانی خواهد کرد اما یک سوم بانک ‌ها در مورد زیرساخت ‌های فناوری اطلاعات خود متقاعد نشده‌ اند. موسسه خدمات مالی (IFZ) در دانشگاه علوم کاربردی و هنر لوسرن (به آلمانی) این گزارش را ارائه کرده است.

زیرساخت و دسترسی

نمایندگان نئوبانک ها به این موضوع به شدت شکایت دارند که دنیای مالی سوئیس به شدت در انحصار زیرساخت های بازار متمرکز است. شرکت کنندگان تثبیت شده عبارتند از بورس اوراق بهادار سوئیس SIX و چند ارائه دهنده فناوری اطلاعات از جمله Finova و Avaloq که بر بازار تسلط دارند.

علاوه بر این انتقاد که بازیگران ترجیح می ‌دهند از وضعیت موجود دفاع کنند تا از تحول دیجیتال، بانک ‌ها به طور فزاینده‌ ای احساس می ‌کنند که با شرکای فناوری اطلاعات خود مرتبط هستند و آن ها را قادر به تطبیق بانکداری خود با خواسته‌ های مشتریان نمی ‌دانند. اجرای راهکارهای بانکی تعبیه شده برای شرکای خارج از صنعت یک الزام برای مشتریان است.

ذخیره سازی داده ها

علاوه بر این، تغییر اکوسیستم ‌ها و مدل‌ های کسب‌ و کار جدید منجر به نیاز به ارائه راهکارهای توزیع ‌شده می ‌شود که برای مثال به ذخیره ‌سازی داده‌ های توزیع شده نیاز دارند.

رابط‌ های استاندارد، انعطاف ‌پذیری برای معرفی محصولات جدید در مدت زمان کوتاه، و معماری بومی ابری، از جمله میکروسرویس‌ ها و معماری نرم ‌افزاری ماژولار، به‌ عنوان حیاتی‌ ترین الزامات برای سیستم‌ های بانکداری متمرکز مدرن در نظرسنجی نام‌ گذاری شده ‌اند که اکثر نمایندگان صنعت می ‌گویند که تغییرات در آینده نه با مهاجرت ناگهانی، بلکه از طریق فرآیندهای دگرگونی مستمر ایجاد خواهد شد.

برخلاف بانک‌ ها، شرایط برای سازندگان سیستم ‌های بانکداری متمرکز راحت است، زیرا می ‌توانند همچنان روی یک پایگاه مشتری پایدار حساب کنند.

با این وجود، آن ها نباید این اعتماد را در معرض ریسک قرار دهند. این مطالعه به‌ ویژه می ‌گوید که عدم دسترسی اشخاص ثالث به سیستم‌ ها، انعطاف ‌ناپذیری و فناوری قدیمی باید به سرعت از بین برود.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع:

https://www.finews.com/news/english-news/57321-core-banking-systems-ifz-study

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

80  ⁄  8  =