خسارت‌های درمانی ۸۰ درصد حق بیمه را می‌بلعد!

حق بیمه‌های پرداخت شده در بخش درمان در سال 1401 نسبت به سال قبل با رشد 102 درصدی همراه بوده که نشان از نیاز مردم به بخش حمایتی حوزه درمان و بهداشت و پوشش هزینه‌های سنگین این بخش دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از اکوایران، بر اساس تازه‌ترین گزارش منتشر شده از سوی بیمه مرکزی، بیش از 175 همت حق بیمه در سال 1401 نزد شرکت‌های بیمه‌گر ایجاد شده که نسبت به سال قبل حدود 50 درصد افزایش داشته است.

از 175 همت حق بیمه ایجاد شده در سال گذشته، بیش از 57 درصد آن که معادل 100 همت بوده صرف پرداخت خسارت به بیمه‌گذاران شده است. تغییرات خسارت پرداختی نسبت به سال قبل نیز نشان از رشد 54.5 درصدی این بخش و پیشی گرفتن از رشد حق بیمه تولیدی دارد.

نیاز مردم به حمایت‌های بخش درمان

بررسی آمارهای بیمه مرکزی نشان می‌دهد اکثر رشته‌های بیمه در سال 1401 با رشد حق بیمه تولیدی همراه بوده که در میان آنها بالاترین میزان مربوط به بخش درمان بوده است.

حق بیمه‌های پرداخت شده در بخش درمان در سال 1401 نسبت به سال قبل با رشد 102 درصدی همراه بوده که نشان از نیاز مردم به بخش حمایتی حوزه درمان و بهداشت و پوشش هزینه‌های سنگین این بخش دارد.

پس از بخش درمان، بالاترین میزان رشد حق بیمه تولیدی مربوط به باربری و پول بوده که به طور میانگین حدود 85 درصد افزایش داشته است.

تنها حق بیمه تولیدی در دو رشته اعتبار و نفت و انرژی با رشد مثبت همراه نشده است.

نسبت خسارت بالا در بیمه‌های درمان و بدنه خودرو

در این میان نسبت خسارت بازار بیمه (حاصل تقسیم خسارت پرداختی به حق بیمه تولیدی) که از متغیرهای کلیدی صنعت بیمه است طی دوره مورد اشاره با 1.7 واحد افزایش نسبت به سال قبل به حدود 57.3 درصد رسیده است.

بررسی‌ها نشان می‌دهد تنها نسبت خسارت چهار بخش «درمان»، «بدنه اتومبیل»، «شخص ثالث – مازاد» و «حوادث راننده» به ترتیب با 78.1 درصد، 63.4 درصد، 62 درصد و 59 درصد بالاتر از سطح بازار بیمه (57.3 درصد) بوده است. این موضوع به آن معناست که این چهار بخش برای شرکت‌های بیمه نسبت به سایر بخش‌ها هزینه‌برتر بوده است.

به نظر می‌رسد رشد هزینه‌های درمان موجب شده بیش از 78 درصد حق بیمه‌های ایجاد شده در بخش درمان، صرف پوشش هزینه یا همان خسارت‌های این بخش شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ×    =  72