دولت در انحلال بانک‌های زیان‌ده حامی بانک مرکزی باشد

مسعود دانشمند، عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: متاسفانه تعداد بانک‌های ایران بسیار بیشتر از حد معمول و استاندارد بین المللی است بنابراین انتظار می‌رود بانک مرکزی با منحل کردن زمینه‌ساز ایجاد بانک‌های قوی شود چرا که در همه دنیا دولت‌ها و بانک‌های مرکزی به دنبال تجمیع هستند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از سپهر اقتصادایران، عضو اتاق بازرگانی ایران گفت: قطع به یقین اگر دولت از بانک مرکزی در موضوع انحلال بانک‌های زیان‌ده حمایت کند بانک مرکزی تا پایان شهریورماه که وعده چنین عملیاتی را داده می‌تواند این موضوع را به منصه ظهور برساند و انحلال برخی بانک‌ها را آغاز کند.

مسعود دانشمند افزود: داستان انحلال بانک در ایران به سال ۱۳۴۵ برمی‌گردد یعنی در طول تاریخ بانکداری ایران از زمان ناصرالدین شاه تا کنون، بانک بیمه بازرگانان تنها بانکی است که در ایران ورشکست شده است پس این حرکت بانک مرکزی آغاز رویه‌ای بسیار خوب در انحلال بانک‌های زیان‌ده به شمار می‌رود.

وی عنوان کرد: متاسفانه تعداد بانک‌های ایران بسیار بیشتر از حد معمول و استاندارد بین المللی است بنابراین انتظار می‌رود بانک مرکزی با منحل کردن زمینه‌ساز ایجاد بانک‌های قوی شود چرا که در همه دنیا دولت‌ها و بانک‌های مرکزی به دنبال تجمیع هستند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  +  1  =