جریمه ۳۰.۹ میلیارد تومانی برای ۸۲ ماینر قاچاق در شرکت بورس

شرکت بورس تهران طبق رای بدوی تعزیرات حکومتی و بابت نگهداری ۸۲ ماینر قاچاق به پرداخت جریمه ۳۰.۹ میلیارد تومانی محکوم شد !

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک شرکت بورس تهران از ابلاغ رای شعبه 21 بدوی تعزیرات حکومتی درخصوص نگهداری 82 ماینر قاچاق در ساختمان سعادت آباد مبنی بر محکومیت پرداخت 30.9 میلیارد تومان به دولت خبر داد و با توقف نماد روبرو شد.

بر اساس این گزارش، “بورس” اعلام کرد: در خصوص تخلف با وکالت علی خراسانی و سیامک برهانی دائر بر نگهداری 82 دستگاه ماینر قاچاق به ارزش 2.5 میلیارد تومان از نوع مجاز مشروط ، نظر به اینکه حسب صورتجلسه کشف و گزارش اداره مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی فاتب کالاها از ساختمان شرکت بورس تهران کشف شده و با توجه به لایحه دفاعیه تقدیمی و تحقیقات به عمل آمده توسط مرجع کاشف، مشخص شده کالاها با مصوبه هیأت مدیره و از منابع مالی شرکت خریداری شده است.

از طرفی کالاها نیز خارجی و واجد وصف تجاری بوده و شرکت نیز دفاع موثر و دلیل و مدرکی در جهت رد اتهام و اسناد مثبته گمرکی دال بر ورود قانونی کالاها و پرداخت حقوق و عوارض آن باشد، ارائه نکرده و از آنجائی که نگهداری کالای قاچاق فی نفسه تخلف محسوب می شود و معرفی و یا عدم معرفی فروشنده اثری در مسئولیت نگهدارنده ندارد، شعبه با توجه به دلایل معنونه تخلف انتسابی را محرز تشخیص داده و مستنداً به ماده 67 و بند ب ماده 18 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، شرکت بورس تهران را علاوه بر ضبط کالای مشکوفه به نفع دولت به پرداخت 30.9 میلیارد تومان جزای نقدی معادل چهار برابر حداکثر جریمه نقدی برای شخص حقیقی در حق دولت محکوم می کند.

رأی صادره حضوری و وفق ماده 50 قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ظرف 20 روز پس از ابلاغ قابل تجدیدنظر خواهی در شعب تجدید نظر ویژه قاچاق کالا و ارز سازمان است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  10  =  1