همکاری شیرین عسل با پینین فارینا از ایتالیا برای تولید خودرو

یک فعال صنعت خودروسازی با اشاره به این که شرکتی مانند شیرین عسل نیازی به تبلیغ یا خروج ارز از کشور ندارد، تصریح کرد: «اگر تحریم ها پیش نمی آمد، از مدت ها پیش کار ساخت کارخانه خودروسازی شیرین عسل آغاز می شد.»

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از مستقل آنلاین؛ پایگاه خبری اسب بخار نوشت: اعلام ورود شرکت شیرین عسل به صنعت خودروسازی با واکنش های متفاوتی همراه شده است. برخی منتقدان می گویند، این گونه شرکت ها با توجه به جایگاه این صنعت در جامعه هر از چند گاهی با انتشار این گونه اخبار سعی می کنند خود را در صدر اخبار کشور قرار دهند. به عقیده این منتقدان، این نوع شرکت ها، علاوه بر استفاده تبلیغاتی از حوزه خودرو، از یک سو، به دنبال خروج ارز از کشور هستند و از سوی دیگر، اهدافی نظیر معافیت از انواع عوارض و مالیات را دنبال می کنند، چراکه در شرایط فعلی، ورود به بازاری و صنعتی که با انواع و اقسام مشکلات دست به گریبان است، برای فعالان اقتصادی گزاره ای منطقی به شمار نمی آید.

به گفته این منتقدان، وزارت صمت به جای اعطای مجوز برای تولد یک خودروساز دیگر با تولید در مقیاس کوچک می تواند مقدمات هم افزایی خودروسازان کوچک بخش خصوصی را فراهم کند، یعنی به جای افزایش کمی به کیفی سازی و تولید انبوه تکیه کند و توان تولید بر اساس مقیاس های بزرگ متمرکز کند، اما با این گونه شرکت ها، نه تولیدها اقتصادی خواهند بود و نه می توانیم در اشل جهانی حرکت کنیم.

در مقابل، موافقان با حضور صنایع دیگر، معتقد هستند ورود شرکت های بخش خصوصی که سالیان سال تجربه فعالیت اقتصادی در سطح کلان و حتا بین المللی دارند، برای خودروسازی کشور یک فرصت است. به باور این کارشناسان، تزریق سرمایه های جدید، شناخت از بازار، درک نیازهای مشتری، فعالیت بیش تر زنجیره تأمین، افزایش رقابت و کمک به تولید بیش تر بخشی از مزیت های ورود صنایع دیگر به خودروسازی است. این بخش از موافقان همچنین معتقد هستند که با این نوع شرکت ها می توانند با تزریق سرمایه های کلان نه تنها خلأهای موجود به خصوص در کلاس های اقتصادی را پر کنند، بلکه رقابت را نیز سنگین تر و شدیدتر خواهند کرد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  ⁄    =  1