ترفند جدید ایلان ماسک برای درآمدزایی توییتر

مدیر عامل توییتر ویژگی جدیدی را معرفی کرد که به ناشران رسانه امکان می دهد به جای گرفتن حق اشتراک ماهانه بر اساس هر مقاله، هزینه دریافت کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل ازگاردین، ایلان ماسک که به دنبال کاهش هزینه ها و مشکلات مالی توییتر است کارمندان زیادی را اخراج کرده از طرف دیگر برای جلب توجه سازندگان محتوا نیز فرصتی برای کسب درآمد به آن ها داده اما در پشت پرده به دنبال درآمد زایی برای این شبکه اجتماعی است.

ماسک در توییتر خود نوشت: «این پلتفرم با عرضه در ماه آینده، به کاربران اجازه می دهد تا به جای پرداخت هزینه ماهانه، به ازای هر محتوایی که مایل هستند هزینه بپردازند. وی از این ویژگی به نام شرایط برد-برد بزرگ برای سازمان های رسانه ای و عموم مردم نام برد.

این ویژگی به خوانندگان امکان دسترسی به یک مقاله خاص را در ازای پرداخت هزینه می دهد. در غیر این صورت کاربران برای دسترسی به اشتراک ماهانه نیاز دارند.

ماسک در تبلیغ خود برای این ویژگی نوشت« از تولیدکنندگان محتوا در سراسر جهان در مکان های دور و نزدیک حمایت کنید! این برای بسیاری منبع درآمد حیاتی است و آنها را قادر می سازد تا زمان بیشتری را برای ایجاد محتوای عالی برای شما اختصاص دهند.»

ماسک ادعا کرده که تمام درآمدها به تولیدکنندگان محتوا می رسد و توییتر چیزی از آن را نگه نمی دارد البته این اتفاق زمان دار است و از 12 ماه بعد از آن (فروردین سال آینده) 10 درصد درآمد حاصل از فروش حق اشتراک ها را برای خود برمی دارد.

وی از زمان تصدی این شرکت در مهرماه گذشته، تغییراتی را برای افزایش درآمد ایجاد کرده است، این رسانه اجتماعی بعد از روی کار آمدن ماسک شاهد کاهش درآمد تبلیغاتی بود.

توییتر تحت مالکیت ماسک، نیروی کار خود را از 7 هزار و500 نفر به حدود یک هزار و 500 نفر کاهش داده و این نگرانی را ایجاد کرده است که استانداردهای اعتدال و توانایی آن برای انطباق با استانداردهای آتی اروپا وجود نداشته باشد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1