درآمد بانک وال استریت پس از بحران کاهش یافت

درآمدهای بانک وال استریت پس از بحران تحت فشار کاهشی قرار خواهند گرفت. احتمالاً اکثر بانک ‌های وال استریت درآمدهای سه ماهه کمتری را گزارش خواهند کرد و با چشم‌ اندازی نامطلوب برای مابقی سال مواجه خواهند شد، زیرا انتظار می ‌رود بحران بانکی منطقه ‌ای ماه گذشته و کندی اقتصاد به سودآوری لطمه بزند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، برآوردهای تحلیلگران Refinitiv I/B/E/S نشان می دهد که انتظار می رود سود سهم هر شش بانک بزرگ ایالات متحده حدود 10 درصد نسبت به سال گذشته کاهش یابد. بانک ها از 14 آوریل شروع به گزارش نتایج خود می کنند.

به گفته تحلیلگران، دسترسی به سپرده‌ های ارزان، که برای بانک ‌های بزرگتر به دلیل فرار پس ‌انداز کنندگان از وام‌ دهندگان کوچکتر در پی سقوط بانک سیلیکون ولی در ماه گذشته، افزایش یافت، احتمالاً درآمد خالص بهره را برای بزرگترین بانک ‌ها افزایش داده است.

به گفته تحلیلگران، JPMorgan Chase & Co JPM.N، بزرگترین بانک ایالات متحده، احتمالاً از این بحران سر بلند بیرون خواهد آمد زیرا حاشیه سود خالص آن (سود وام ها در مقابل سود پرداختی به سپرده گذاران) بیشتر از برخی از همتایانش بود.

با این حال، شرایط مالی بدتر و کندی اقتصاد به این معناست که بانک‌ ها با چشم ‌انداز رشد وام‌ های ضعیف و اعتبار ضعیف تر مواجه می ‌شوند و آن ها را مجبور می‌ کند در برابر زیان‌ های احتمالی به ذخایر خود اضافه کنند.

دیوید چیاورینی، تحلیلگر بانکی در Wedbush Securities، در یادداشتی گفت: «ما انتظار داریم که فصلی چالش برانگیز برای بانک ها باشد.»

او گفت که مدیریت بانکها تدافعی تر خواهند شد و اقدامات نقدینگی را اجرا می ‌کنند که می ‌تواند منجر به تجدیدنظر منفی در درآمد خالص بهره شود.

همچنین احتمالاً سودها تحت تأثیر یک فاکتور منفی دیگر برای معاملات و فعالیت بازار سرمایه قرار خواهند گرفت و برخی از تحلیلگران کاهش درآمد معاملات را نیز پیش بینی می کنند. این روندها به ویژه به غول های بانکداری در سرمایه گذاری مانند Goldman Sachs Group Inc GS.N و Morgan Stanley MS.N ضربه می زند.

به گفته تحلیلگران، درآمد معاملاتی که در سه ماهه های گذشته رقم خوبی بود، ممکن است از کاهش معاملات سهام در سه ماهه اول نسبت به سال قبل رنج ببرد، که تا حدی با افزایش درآمد ثابت، ارزها و کالاها (FICC) جبران می شود.

به دلیل مشکلات بانکداری سرمایه گذاری، سود هر سهم گلدمن می تواند یک پنجم کاهش پیدا کند، پس از افت بیش از حد انتظار 69 درصدی سود در سه ماهه چهارم که متاثر از درآمد مدیریت ثروت و زیان کسب و کار مصرف کننده بود این موضوع محتمل است.

شش بانک از اظهار نظر در مورد نتایج و پیش بینی های آتی خودداری کردند.

با افزایش نرخ ‌های بهره، بانک‌ ها از دریافت سود از وام ‌گیرندگان پول بیشتری نسبت به پرداخت به سپرده‌ گذاران کسب می ‌کنند.

بر اساس برآوردهای تحلیلگران Refinitiv I/B/E/S، انتظار می رود درآمد خالص بهره شش بانک بزرگ ایالات متحده حدود 30 درصد نسبت به سال گذشته افزایش یابد.

با این حال، سود حاصل از پرداخت بهره ممکن است با وام های بد خنثی شود.

آنا آرسوف، رئیس تیم بانکداری آمریکای شمالی در آژانس رتبه‌بندی Moody’s Investors Service گفت: «همچنان افزایش تدریجی در مفاد، به ‌ویژه برای املاک تجاری و کارت‌های اعتباری بالقوه مصرف‌کننده در سال جاری وجود خواهد داشت.»

او انتظار دارد که وام دهی در زمینه هایی مانند تجاری و صنعتی، خودرو و وام مسکن کاهش یابد.

سرمایه گذاران ترازنامه ها را مورد بررسی قرار می دهند تا مشخص کنند که کدام وام دهندگان سپرده های خود را در طول بحران بانکی ماه مارس جذب کرده یا از دست داده اند، و در عین حال تاثیر آن بر وام دهی و اقتصاد ایالات متحده را ارزیابی می کنند.

نتایج، تصویری فوری از اینکه وام دهندگان به راحتی می توانند عملیات ها را تامین کنند و اینکه آیا برنامه ریزی کافی برای مقابله با شوک ها دارند یا خیر، ارائه می دهد.

گنادی گلدبرگ، استراتژیست نرخ بهره ایالات متحده در TD Securities در مصاحبه ای گفت: «احتمالاً ترس از سطح سرمایه و نقدینگی بانک حداقل تا چند ماه آینده به دلیل استرس های اخیر ادامه خواهد داشت.»

مترجم: مسعود اسکندری

منبع

https://www.hellenicshippingnews.com/wall-street-bank-earnings-under-pressure-after-crisis/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

91  ⁄  13  =