یلن با رگولاتورهای جهانی در مورد آشفتگی بانکی ملاقات می کند

وزیر خزانه داری آمریکا قصد دارد به رگولاتوری های مالی که این هفته در واشنگتن گرد هم آمدند بگوید که سیستم بانکی ایالات متحده روی زمین محکمی ایستاده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، یک مقام وزارت خزانه داری روز دوشنبه گفت، جانت یلن، وزیر خزانه داری، قصد دارد به تنظیم کننده های مالی که این هفته در واشنگتن گرد هم آمدند، بگوید که سیستم بانکی ایالات متحده علی رغم مجموعه ای از شکست ها که بازارهای جهانی را متلاطم کرده است، روی زمین محکمی قرار دارد.

آشفتگی بانکی تنها یکی از چندین اولویت بزرگی است که وزارت خزانه داری در دستور کار یلن برای نشست های بهاری صندوق بین المللی پول و بانک جهانی که از دوشنبه آغاز می شود، مشخص کرد.

یلن در ساعت 11:30 صبح روز سه‌ شنبه، در بحبوحه نشست‌ هایی با رهبران جهان در رابطه با تقویت اقتصاد جهانی، بازسازی بانک جهانی و موسسات مشابه، فشار بر نامزدی بانک جهانی، آجی بانگا، گردهمایی متحدان در مورد تحریم‌ های روسیه و مقابله با بدهی کشورهای در حال توسعه جلساتی برگزار می کند.

یک مقام ارشد خزانه داری در مورد ثبات مالی، به خبرنگاران گفت: «پیام ما این بوده و خواهد بود که فکر می کنیم سیستم بانکی ایالات متحده قوی و سالم است.» این مقام گفت نباید انتظار اعلامیه بزرگی در مورد این موضوع داشت.

دیدارهای یلن شامل گفتگو با اندرو بیلی، رئیس بانک انگلستان و مرید مک گینس، بازرس خدمات مالی اروپا در روز جمعه است. او قصد دارد روز چهارشنبه میزبان یک شام کاری از وزرای دارایی گروه ۲۰ و روسای بانک مرکزی باشد.

این مقام ارشد وزارت خزانه داری گفت: «چند مشکل در تعداد انگشت شماری از بانک ها وجود داشته است، اما ما فکر می کنیم در کل سیستم بسیار قوی است. اگر شرایط را با 15 سال پیش مقایسه کنید، سیستم بانکی به وضوح بهتر از قبل از بحران مالی جهانی تنظیم شده، سرمایه گذاری بهتری دارد و نقد شوندگی بیشتری نسبت به قبل از بحران مالی جهانی دارد و به همین دلیل است که ما فکر نمی کنیم که شاهد سرریزهای گسترده ای در این مسیر باشید که پیش از این در گذشته انجام دادید.»

منبع

https://www.politico.com/news/2023/04/10/yellen-to-meet-with-global-regulators-on-banking-turmoil-00091230

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

57  +    =  58