اکنون بهترین زمان خرید طلاست

نوسانات بازار ارز در حال کاهش است و این بازار به سمت ثبات پیش می‌رود. افزایش یک‌باره نرخ دلار ناشی از مسائل سیاسی، روابط خارجی و بار روانی است که در بازار ایجاد می‌شود و باید این موضوع را بپذیریم که اتفاقاتی که در حوزه سیاسی و روابط خارجی رخ می‌دهد، قطعا روی شرایط و نوسان ارز تاثیر دارد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بنکر طلا هم که به‌طور کامل در تبعیت از قیمت‌ها در بازار ارز بوده و هست. همچنین باتوجه به عدم‌تغییر چشمگیر نرخ جهانی طلا در دو هفته اخیر و مدیریت بازار ارز توسط بانک مرکزی و وضعیت مطلوب منابع ارزی، قیمت‌ها در روزهای اخیر با نوسان شدید همراه نبوده است.

علاوه بر این پیش‌بینی می‌شود قیمت‌ها در روزهای آینده نیز در همین سطح باقی بماند و تا تعیین‌تکلیف نهایی مذاکرات برجام نوسانات بازار طلا و ارز مانند روزهای گذشته باشد.

مشکلات مدیریتی و تشدید تحریم‌ها باعث شد نرخ دلار در زمستان۱۴۰۱ تا رقم ۶۰هزارتومان هم پیش برود و هر گرم طلای ۱۸ عیار بالاتر از ۲میلیون تومان معامله شود.

گرانی دلار قیمت سکه تمام را نیز متاثر کرد و قیمت هر عدد سکه تمام بهار آزادی به حدود ۳۰ میلیون تومان رسید.اما در پایان اسفند، همزمان با ریزش نرخ دلار پس از اعلام توافق ایران و عربستان اتفاق دیگری نیز رخ داده که بر بازار طلا اثرگذار بود؛ اینکه خلاف روز‌های گذشته نرخ جهانی طلا و اونس جهانی در یک روز ۵۷ دلار افزایش داشته که دو اتفاق یادشده همدیگر را پوشش داده‌اند.

بر همین اساس نرخ سکه در کمتر از ۲ روز ۶ میلیون تومان افت کرد. دلیل عمده این کاهش، ریزش نرخ دلار بوده و اگر اونس جهانی افزایشی نبود، ریزش نرخ سکه بیشتر هم می‌شد.

همچنین نرخ هر یک گرم طلای ۱۸ عیار با کاهش حدود ۲۲۰ هزار تومانی به ۲ میلیون و ۱۹۰ هزار تومان رسیده که اگر کاهش نرخ دلار ادامه داشته باشد، کاهش نرخ سکه و طلا هم ادامه خواهد داشت.

طلای کم‌اجرت بخرید

گرانی طلا طی ماه‌های گذشته باعث شده بود مردم از خرید طلای نو امتناع کنند و به سراغ طلای دست‌دوم یا آب‌شده بروند، اما از آنجایی که امکان تقلب و غش در معامله در طلای آب‌شده بسیار زیاد است، بهتر است مردم عادی از خرید طلای آب‌شده امتناع ورزند، چراکه خرید طلای آب‌شده برای افراد غیرحرفه‌ای ریسک بالایی دارد و مشکلات و دردسر‌های خرید طلای آب‌شده بعدا برای مردم مشخص خواهد شد.

توصیه من به مردم این است که به‌جای طلای آب‌شده، طلای کم‌اجرت بخرند یا اینکه سکه گرمی یا ربع‌سکه که تقریبا تمام حباب آن تخلیه‌شده را با خیال راحت خریداری کنند.

همچنین بهترین زمان برای خرید طلا و ارز چند روز آینده و در زمان ثبات بازار است، زیرا تا چند روز آینده بازار به لحاظ افزایش و کاهش به ثبات می‌رسد و نوسانات گرفته می‌شود.

از آنجایی ‌که روند نرخ طلا در بازارهای جهانی افزایشی است، بهتر است تا این صعود نرخ طلای جهانی در اقتصاد ایران معنادار نشده خریداران واقعی طلا اقدام به خرید کنند، زیرا نرخ طلا در حال ‌حاضر در بهترین شرایط خود ایستاده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  1  =  3