سنگ‌اندازی اپل برای عرضه کیف‌پول یونی‌ سواپ در IOS

صرافی غیرمتمرکز یونی ساپ قصد دارد تا اپ کیف‌پول خود را در ماه‌های آتی افتتاح کند اما در روند این پروژه با شرکت اپل به مشکلاتی برخورده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، یونی سواپ لبز قصد عرضه نرم‌افزار کیف‌پول خود در سیستم عامل IOS اپل را دارد، اما با موانعی در این راه مواجه شده است. یکی از نمایندگان یونی سواپ در گفتگو با کوین‌دسک در این‌باره گفت: اپل چراغ سبزی برای راه‌اندازی کیف‌پول به ما نشان نمی‌دهد و ما دلیل آن را نمی‌دانیم. ما پاسخ‌های خود در رابطه با نگرانی‌های اپل را ارائه دادیم و هر سوالی که در این رابطه داشتند را پاسخ دادیم.

تعلل اپل در تایید کیف‌پول یونی سواپ

بنظر می‌رسد که دلیل این تاخیر اپل، تصمیم این غول تکنولوژی برای سخت‌گیری در رابطه با قانون‌گذاری شرکت‌های ارائه دهنده خدمات ارز دیجیتال در IOS است. سازنده آیفون با تطابق قوانین تجارت خود در رابطه با شرکت‌های ارز دیجیتال مخالفت کرده و تنها اپ‌های معاملاتی ارز دیجیتالی که صرافی‌های تایید شده از آنها پشتیبانی می‌کند را مجاز اعلام کرده است.

مشخص نیست که آیا یونی سواپ به عنوان یک صرافی غیرمتمرکز بتواند استانداردهای لازم و مورد نیاز اپل را به عنوان یک صرافی تایید شده برآورده کند یا خیر. اپ کیف‌پول غیر حضانتی یونی سواپ قصد دارد تا ویژگی‌های سواپی را برای کاربران فراهم کند که از کانال صرافی غیرمتمرکز و قانون گذاری فراهم می‌شود. Callil Capuozzo، مسئول ارشد طراحی یونی سواپ در این‌باره گفت: یونی سواپ نیازی ندارد تا خود را با چارچوب قانونی صرافی‌ها برای انتشار برنامه کیف‌پول خود وقف دهد.

دوگانگی در قوانین اپل

همچنین، اپ‌های کیف‌پول ارز دیجیتال که در حال حاضر در سیستم عامل IOS وجود دارند، از توکن‌های DEX پشتیبانی می‌کنند. از طرفی، کیف‌پول مشهور متامسک در حال حاضر برخی از معاملات خود را از طریق یونی سواپ انجام دهد که نوعی دوگاندگی در سیاست‌های قانون‌گذای اپل ایجاد می‌کند. همچنین Callil Capuozzo به این موضوع اشاره کرد که شرکت اپل به هر یک از شرکت‌ها جواب مختلفی را درباره این موضوع می‌دهد. اپل مجموعه‌ای از قوانین را برای محیط خود تعریف کرده است که در دسترس هیچ‌کس قرار نگرفته است. اپل تاکنون پاسخی در این‌باره نداده است.

بر اساس اعلام یونس سواپ، این شرکت قصد دارد با عرضه برنامه کیف‌پول حضانتی خود، به کاربران امکان مالکیت کامل و کنترل کامل دارایی‌های خود را خواهد ذاد. همچنین، امکان معاملات مستقیم توکن‌ها با صرافی یونی‌ سواپ ممکن خواهد بود. یونی‌ ساپ قصد دارد تا برنامه آزمایشی کیف‌پول با 10 هزار کاربر را در پلتفرم بتا TestFlight به آزمایش بگذارد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

45  −  43  =