تحلیل هفتگی بورس / رونق به بازار سهام بازگشت

شاخص کل بورس سومن هفته اسفند ماه روند صعودی به خود گرفت. این هفته چه میزان نقدینگی وارد بازار سرمایه شد؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، شاخص کل هفته گذشته روی عدد یک میلیون و 656 بود و این هفته اما شاخص کل در محدوده یک میلیون و 821 هزار واحدی ایستاد و در نهایت رشد 9.9 درصدی را تجربه کرد.

همچنین شاخص هم‌وزن هفته اخیر روی عدد 503 هزار و 202 واحدی بود که این هفته به رقم 537 هزار و 870 واحدی رسید و در نهایت رشد 6.8 درصدی را در کارنامه خود ثبت کرد. در سوی دیگر بازار نیز شاخص هم‌وزن با رسیدن به تراز 23 هزار و 7 واحدی رشد 7.7 را تجربه کرد.

همچنین میانگین ارزش معاملات بازار سرمایه در سومین هفته نسبت به هفته‌های اخیر افزایش یافت. بر همین اساس ارزش معاملات روز شنبه برابر با هشت هزار و 791 میلیارد تومان، روز یکشنبه 12 هزار و 968 میلیارد تومان، روز دوشنبه 10 هزار و 351 میلیارد تومان، روز سه‌شنبه هشت هزار و 330 میلیارد تومان و در نهایت روز چهارشنبه 9 هزار و 143 میلیارد تومان بود.

در مجموع ارزش معاملات سومین هفته اسفند ماه به 49 هزار و 583 میلیارد تومان رسید که در نوع خود یک رکوردشکنی به حساب می‌آید.

عرضه خودروهای جدید در بورس

براساس اطلاعیه بورس کالا قرار است هفته آینده شاهد عرضه خودرو در بورس کالا باشیم. بر همین اساس بورس کالا ۱۴ اسفندماه میزبان ۵۵۰ دستگاه لاماری با قیمت پایه ۹۸۱ میلیون تومان خواهد بود.

از میان ۵۵۰ دستگاه مذکور، ۱۷۵ دستگاه لاماری ایما مشکی، ۱۰۰ دستگاه لاماری ایما خاکستری، ۱۷۵ دستگاه لاماری ایما سفید و ۱۰۰ دستگاه لاماری ایما سبز است. بر این اساس، میزان پیش‌پرداخت ۵۰ درصد تعیین شده است و تاریخ تحویل خودروها ۳۱ خرداد سال آینده خواهد بود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

3  +  4  =