ارز دیجیتال؛ قایق نجات روسیه از گرداب تحریم‌ها

بر اساس گزارشی که به تازگی منتشر شده است، تعدادی از بزرگترین صرافی‌های ارز دیجیتال به کشور روسیه در دور زدن تحریم‌ها کمک می‌کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از تجارت‌نیوز، صرافی‌های بزرگ ارز دیجیتال کوکوین (KuCoin) و هیوبی (Huobi)، به تازگی متهم به ارائه خدمات به مشتریان بانک‌های کشور روسیه با وجود تحریم‌ها شده‌اند.

این اتهامات در روز شنبه (24 فوریه) و مصادف با آغاز حمله روسیه به اوکراین، توسط خبرگزاری بلومبرگ و بر اساس گزارش شرکت تحقیقات پلتفرم بلاکچین Inca Digital اعلام شده است. این شرکت قصد دارد که این گزارش را به‌زودی در دسترس عموم قرار دهد.

دور زدن تحریم‌های روسیه به کمک‌ صرافی‌های ارز دیجیتال

صرافی‌های کوکوین و هیوبی، هر دو کشور جمهوری سیشل قرار گرفته‌اند. سیشل کشوری جزیره‌ای در خاور قاره آفریقا است. این صرافی‌ها توانسته‌اند اقدامات لازم در راستای تحریم‌های علیه روسیه را پیش بگیرند.

این صرافی‌ها به ارائه خدمات به کاربرانی که از کارت‌های نقدی (Debit Card) متعلق به کشور روسیه‌ استفاده می‌کنند، خدمات پلتفرم‌های خود را ارائه می‌دهند.

بر اساس گزارش خبرگزاری بلومبرگ و با اشاره به تحقیقات پلتفرم بلاکچین Inca Digital، خدمات همتا به همتا به اسبربانک که یکی از بزرگترین بانک‌های روسیه است نیز توسط این صرافی‌ها ارائه شده است.

آدام زارازینسکی، مدیرعامل پلتفرم بلاکچین Inca Digital، این عمل را نقض تحریم‌های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه روسیه می‌داند. او همچنین اعلام کرد که اکثر این معاملات با استیبل‌کوین تتر صورت گرفته است. اکثر شهروندان روسیه برای انتقال پول به خارج از کشور از این استیبل‌کوین استفاده می‌کنند.

پاسخ به اتهامات

پس از انتشار این اخبار، مقامات ارشد کوکوین اتهامات وارده را تکذیب کردند و اعلام کردند که این صرافی امکان برداشت و واریز از طریق بانک‌های روسیه‌ای را فعال نکرده است. مسئولان صرافی هیوبی نیز واکنشی نسبت به این اتهامات نشان ندادند.

اتهام به صرافی بایننس

صرافی بزرگ ارز دیجیتال بایننس، یکی دیگر از صرافی‌های بازار است که متهم به ارائه خدماتی جهت تبدیل پول ملی روسیه (روبل) به ارزهای دیجیتال شده است. این تبدیل توسط بازار همتا به همتا و معاملات خارج از محیط صرافی (OTC) انجام شده است. بایننس با رد این ادعا، اعلام کرد که این صرافی تمامی قوانین احراز هویت مشتری (KYC) را رعایت کرده و از فیلترهایی برای بررسی عدم ارتباط کاربران با موسسات روسی استفاده می‌کند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  2  =  1