مخالفت انجمن تجارت الکترونیکی با ارائه اینترنت طبقاتی

انجمن تجارت الکترونیکی با هرگونه اولویت‌بندی در دسترسی به اینترنت مخالفت کرد. این انجمن با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرده است این طرح مشکلی بر مشکلات پیشین اضافه خواهد کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، در اطلاعیه انجمن تجارت الکترونیکی قید شده است: «این انجمن دسترسی به اینترنت باکیفیت و بدون محدودیت را از حقوق اولیه‌ شهروندی می‌داند و بر این باور است، شکل و کیفیت اینترنت مورد نیاز کسب‌وکارها و فعالان فضای فناوری، تفاوتی با عامه‌ مردم ندارد. لذا اتخاذ این راهبرد را غیرمنطقی، غیراخلاقی و بی‌ثمر می‌داند.»

این انجمن تاکید کرده است پیش‌برد طرح‌هایی از این دست، بیش از گذشته شکاف‌های اجتماعی را تعمیق می‌بخشد و موجب تشدید نارضایتی‌های عمومی می‌‌شود.

در این بیانیه آمده است: «با گذشت سه ماه از آغاز اعمال محدودیت‌های بی‌سابقه بر اینترنت و تنگ‌تر شدن دسترسی عامه‌ کاربران به آن، به‌ جای حل مساله و رفع مشکلات بی‌شماری که بر اساس این تصمیم اشتباه حادث شده، اخبار ضد و نقیضی از تعریف طرحی موسوم به «اینترنت طبقاتی» به گوش می‌رسد.»

انجمن تجارت الکترونیکی معتقد است «عادی‌سازی» اینترنت طبقاتی و القای آن به‌ عنوان شیوه‌ای برای مدیریت اینترنت، به زیان تمام اجزای فعال اکوسیستم است و حاصلی جز تضعیف این صنعت در بلندمدت نخواهد داشت.

پیرو خبر قبل: امکان دسترسی به اینترنت بدون فیلتر برای گروه‌های خاص فراهم شد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  5  =  1