استفاده از لپ تاپ در ماشین

لپ تاپ دستگاهی است که برای استفاده در هر شرایطی طراحی شده و فقط مختص به محل کار یا منزل نیست. بنابراین بسیاری از ما ممکن است در شرایط اضطراری، سفر یا حتی در ترافیک به لپ تاپ خود احتیاج داشته باشیم.

اصلی ترین چالش برای استفاده از لپ تاپ در این شرایط، نگه داشتن شارژ یا شارژ کردن لپ تاپ است. بنابراین برای استفاده از لپ تاپ در ماشین باید راه حلی برای شارژ کردن آن داشته باشیم.

چگونه در خودرو از لپ تاپ استفاده کنیم؟

بسیاری از شرکت ها، در تبلیغات خود عنوان می کنند که این لپ تاپ قابلیت نگهداری شارژ بالایی دارد و تا ساعت ها می توانید از این دستگاه استفاده کنید. حتی اگر این تبلیغات درست باشد، پس از مدتی ظرفیت باتری لپ تاپ کاهش پیدا می کند و برای استفاده از آن در ماشین حتما باید راه حلی داشته باشید؛ وگرنه باید در اولین فرصت خودتان را به نزدیک ترین پریز برق برسانید!

علت اینکه در مورد استفاده از لپ تاپ در ماشین صحبت می کنیم این است که معمولاً هر جایی که باشیم ماشین به همراه داریم و اولین شرایطی که می توانیم از لپ تاپ استفاده کنیم، در ماشین است. بسیاری از افراد در ماشین با هم ارتباط برقرار می کنند، غذا می خورند. بنابراین یکی از بهترین موقعیت ها برای استفاده یا شارژ لپ تاپ، موبایل و سایر ابزارهای الکترونیک در شرایط اضطراری همان ماشین است.

چه روش هایی برای استفاده از لپ تاپ در ماشین وجود دارد؟

همانطور که تا کنون گفتیم برای استفاده از لپ تاپ در ماشین باید روش هایی را برای نگهداری یا شارژ باتری لپ تاپ داشته باشیم. در ادامه به روش های استفاده از لپ تاپ در ماشین اشاره می کنیم:

شارژر فندکی

یکی از بهترین گجت هایی که برای شارژ کردن لپ تاپ در ماشین وجود دارد، شارژر فندکی لپ تاپ است. این ابزار در واقع نوعی آداپتور است که می تواند با استفاده از برق باتری خودرو،  باتری لپ تاپ را شارژ کند. این شارژر می بایست برق 12 ولت ماشین را به برق 220 ولت شهری تبدیل کند تا لپ تاپ به طور موثر شارژ شود. برای استفاده از شارژر فندکی باید توجه داشته باشید که بی کیفیت بودن این ابزار می تواند به خراب شدن لپ تاپ یا سیم کشی خودرو  منجر شود.

نکته اصلی در مورد استفاده از شارژر فندکی لپ تاپ این است که در هنگام شارژ لپ تاپ می بایست خودرو را روشن نگه دارید؛ در غیر این صورت ممکن است باتری ماشین تخلیه شده و کاملا از کار بیفتد.

باتری اضافه

بسیاری از کاربران به منظور استفاده از لپ تاپ در شرایط اضطراری،  همواره یک باتری اضافه به همراه دارند. یک باتری اضافه و پر می تواند تا ساعت ها لپ تاپ شما را نگه دارد و هیچ آسیبی به خودرو یا لپ تاپ وارد نمی کند. البته یک باتری اضافه تنها یک مرتبه می تواند لپ تاپ را روشن کند و پس از اتمام این باتری نیز باید به فکر یک روش دیگر برای استفاده از لپ تاپ در ماشین باشید.

پاوربانک

پاور بانک یکی از جدیدترین گجت هایی است که امکان شارژ مجدد لپ تاپ یا موبایل را در شرایط اضطراری فراهم می کند. پاور بانک در واقع همان باتری اضافه است اما با این تفاوت که قابلیت چندین بار شارژ لپ تاپ را دارد. در هنگام خرید پاوربانک به این نکته توجه کنید که متناسب با لپ تاپ شما بوده و کیفیت مطلوبی داشته باشد؛ چرا که نوسانات برخی پاوربانک ها ممکن است به باتری لپ تاپ آسیب وارد کند.

هنگام خرید شارژر فندکی لپ تاپ به چه نکاتی توجه کنیم؟

شارژر فندکی لپ تاپ یکی از بهترین گزینه ها برای استفاده از لپ تاپ در ماشین یا حداقل شارژ کردن آن است؛ چرا که این روش می تواند بارها لپ تاپ شما را شارژ کرده و حتی نیاز شما را زمانی که شارژر اصلی لپ تاپ همراهتان نیست رفع کند. اما بسیاری نگران آسیب به باتری لپ تاپ یا خودرو هستند و حتی ممکن است به اتصال کوتاه در سیم کشی خودرو فکر کنند. بنابراین برای خرید یک شارژر فندکی لپ تاپ باکیفیت لازم است یک سری نکات را مورد توجه قرار دهید:

  • هنگام خرید شارژر فندکی، محصولی را خریداری کنید که مناسب لپ تاپ شما باشد؛ کانکتور شارژر باید متناسب با پورت شارژر لپ تاپ بوده و از نظر آمپر و ولتاژ با آن هماهنگ باشد. به این منظور بهتر است مشخصات لپ تاپ خود را مطالعه کنید تا بفهمید کدام آداپتور برای لپ تاپتان مناسب است؛ در غیر این صورت با انتخاب شارژر اشتباه ممکن است باتری خراب شده یا حداقل لپ تاپ کند شارژ شود.
  • خرید شارژرهای بی کیفیت از برندهای ناشناخته ممکن است باعث سوختن لپ تاپ شده یا در سیم کشی ماشین اتصال کوتاه ایجاد کند. علاوه بر این تمام شارژرهای بی کیفیت عملکرد مناسبی نداشته و انتظارات شما را برآورده نمی کنند.
  • بهترین گزینه برای خرید شارژر فندکی همان برندی است که لپ تاپ را تولید کرده است؛ در غیر این صورت بهتر است از برندهای معتبر و معروف خرید کنید که از کیفیت ساخت آنها اطمینان دارید.
  • قیمت شارژر فندکی لپ تاپ بسیار حائز اهمیت است؛ مدل های خیلی ارزان حتی اگر ایمن بوده و کیفیت مناسبی داشته باشند، معمولا دوام زیادی نخواهند داشت. در بسیاری از موارد شارژرهای ارزان قیمت ویژگی های اعلام شده را ندارند و پس از مدتی شما را از شارژر فندکی ناامید می کنند. در مقابل اغلب شارژرهای گران قیمت کیفیت و کارایی بالایی داشته و تا مدت ها به شما خدمات می دهند.
  • سعی کنید از فروشگاهی خرید کنید که خدمات پس از فروش و گارانتی را نیز شامل می شود تا با خیال آسوده بتوانید محصول باکیفیت تهیه کنید.

شایسته ذکر است که به طور کلی شارژر فندکی لپ تاپ یک ابزار برای استفاده در شرایط اضطراری است و به هیچ وجه نباید طولانی مدت برای شارژ لپ تاپ استفاده شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

90  −    =  85