جهش سودآوری بانک ملت در شش ماهه / رتبه نخست در اختیار بانک ملت باقی ماند

بر اساس گزارش های منتشر شده در سامانه کدال، بانک ملت در شش ماهه نخست سال جاری سود خالصی معادل 11.5 هزار میلیارد تومان داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نزدیک به 4 برابری را نشان می دهد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، گزارش عملکرد بانک ملت برای شش ماهه نخست سال 1401 منتشر شد.

بر اساس این گزارش، بانک ملت در دوره یاد شده سود خالصی معادل 11.5 هزار میلیارد تومان داشت که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد نزدیک به 4 برابری را نشان می دهد.

دلیل عمده سودآوری بانک به رشد حدود دوبرابری خالص درامد تسهیلات و سپرده گذاری مربوط است.

بررسی ها نشان می دهد جمع درآمد های شرکت از این محل در شش ماهه نسخت سال جاری به رقم 26 هزار میلیارد تومان بالغ می گردد که بهترین عملکرد در میان بانک های بورسی است.

خالص درآمد کارمزد بانک نیز در این دوره به رقم 6.3 هزار میلیارد تومان رسیده که حکایت از افزایش 116 درصدی نسبت به مدت مشابه سال قبل دارد.

ساير درآمدها و هزینه های عملياتي نیز بیش از سه برابر افزایش پیدا کرده است.

بخش عمده هزینه های بانک نیز هچون دوره های پیشین مربوط به هزینه های عمومی و اداری است. رقم گزارش شده برای این قلم هزینه ای در نیمه نخست سال جاری 15.8 هزار میلیارد تومان بوده که در مقایسه با شش ماهه پارسال 47 درصد رشد داشته است.

رشد دو برابری هزینه مطالبات مشکوک الوصول، 21 درصدی هزینه مالی و 84 درصدی هزینه های استهلاک از دیگر نکات مهم عملکرد بانک در شش ماهه بوده که به دلیل ناچیز بودن رقم تاثیر چندانی در عملکرد کلی بانک نداشته اند.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  32