روایت داده ها از عملکرد داده پردازی ایران

در شش ماهه قرارداد فروش جدید نداشته ایم

بر اساس صورت های مالی شش ماهه شرکت داده پردازی ایران، این شرکت در شش ماهه نخست سال 1401، درآمد عملیاتی معادل 200 میلیارد تومان داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 52 درصدی را تجربه کرده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، بر اساس صورت های مالی شش ماهه شرکت داده پردازی ایران، این شرکت در شش ماهه نخست سال 1401، درآمد عملیاتی معادل 200 میلیارد تومان داشته که نسبت به مدت مشابه سال قبل افت 52 درصدی را تجربه کرده است.

بررسی های جزئی تر نشان می دهد بخش عمده درآمد های شرکت از محل خدمات داده پردازی و خدمات سیستم های کارمزدی بدست آمده است.

مدیرعامل شرکت طی نامه ای اعلام کرده «شرکت در شش ماهه نخست سال جاری عمدتا به دلیل عدم برگزاری مناقصات توفیق چندانی در انعقاد قرار فروش تجهیزات نداشته با مبالغ با اهمیت نداشته ولی به دلیل انعقاد قرارداد جدیدی در حوزه نرم افزارهای کاربردی با حاشیه سود مناسب باعث شده سود پیش بینی شده شرکت در سال 1401 در نیمه اول بطور مناسبی تحقق یابد.»

بهای تمام شده درآمدهای شرکت نیز با کاهش 79 درصدی همراه شده است. فزونی نرخ فت بهای تمام شده نسبت به نرخ کاهش درامدها، باعث شده سود خالص شرکت به رقم 127 میلیارد تومان رسیده که نسبت به شش ماهه پارسال 64 درصد افزایش داشته است.

هزینه های عمومی و اداری شرکت نیز در دوره گزارش با رشد حدود 42 درصدی همراه شده است. دیگر اقلام درآمدی و هزینه ای شرکت نیز به دلیل ناچیز بودن ارقام، تاثیر چندانی در عملکرد نهایی شرکت نداشته است.

در نهایت، داده پردازی ایران در شش ماهه نخست سال 1401 سود خالصی معادلی 65 میلیارد تومان گزارش کرده که این عدد نسبت به سود خالص شش ماهه سال 1400 با افزایش حدود 62 درصدی همراه شده است.

عملکرد داده پردازی ایران

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

8  ×    =  72