لزوم تمرکز بر حوزه‌ های تحول‌ آفرین

بازدید مدیرعامل بانک ملت از شرکت به پرداخت ملت

در روزهای پایانی شهریور، رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت به همراه تعدادی از مدیران ارشد بانک ملت، از گروه بهسازان فردا و به پرداخت ملت بازدید کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، در روزهای پایانی شهریور، رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت به همراه تعدادی از مدیران ارشد بانک ملت، از گروه بهسازان فردا و به پرداخت ملت بازدید کرد.

در این بازدید مدیرعامل گروه با ارائه گزارشی از وضعیت فعلی گروه و مجموعه شرکت‌ها و برخی اقدامات و برنامه‌های آتی به ترسیم چشم‌انداز گروه بهسازان فردا پرداخت. به گفته احمد جعفری، تبدیل شدن به یک گروه سرآمد دیجیتال از طریق توسعه یک اکوسیستم قدرتمند دیجیتال، با دعوت از قوی‌ترین شرکت‌های حوزه فناوری، متکی بر مشارکت، همکاری و رقابت سالم در نقش مرجع، هادی و هماهنگ‌کننده با بانک ملت، چشم‌انداز گروه بهسازان فردا تعیین شده است.

پروژه خاص در حوزه نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان

رضا دولت‌آبادی، مدیرعامل بانک ملت، در این مراسم ضمن ابراز خوشنودی از حضور در گروه بهسازان فردا و جمع مدیران عامل شرکت‌ها و هیئت مدیره هلدینگ از زحمات شبانه‌روزی همه همکاران مجموعه از جمله مدیران و کارشناسان مجموعه معاونت آی‌تی و هلدینگ و شرکت‌های زیرمجموعه تقدیر و تشکر کرد و از اقدامات موفق به ویژه در حوزه‌های امنیتی و قرار گرفتن پروژه‌های جدید در دستور کار این معاونت و هلدینگ ابراز خرسندی کرد.

وی از نقش آی‌تی در کنار نقش صف به عنوان یک نقش بی‌بدیل یاد کرد و افزود: یکی از عوامل اصلی و مؤثر در انتخاب بانک ملت به عنوان بانک اول حوزه آی‌تی است که توانسته خدمات موفق و سیستم‌های مؤثری را در اختیار شبکه بگذارد.

مدیرعامل بانک ملت بیان کرد: توسعه و سرمایه‌گذاری در حوزه نوآوری از طرف دولت به ویژه وزیر اقتصاد به عنوان یک تکلیف در راستای چابک‌سازی شبکه بانکی بر دوش بانک نهاده ‌شده است.

وی با ابراز امیدواری از اینکه تا پایان سال بر روی چندین پروژه خاص در حوزه نوآوری و شرکت‌های دانش‌بنیان از سوی بانک و هلدینگ سرمایه‌گذاری خواهد شد، گفت: البته این اقدامات به طور کلی کمک به بانک محسوب می‌شود چرا که هر چه بیشتر در این حوزه ورود شود بدون تردید در جایگاه بانک و ارتقاء آن تأثیرگذار خواهد بود. اینکه بانک ملت همیشه از سایرین بالاتر و پیشگام‌تر بوده، نتیجه تلفیق امور اجرایی و فناوری است و تفاهم‌نامة اخیر فی‌مابین صندوق نوآوری ریاست جمهوری و بانک ملت در همین راستاست.

وی افزود: از اولین روزهایی که به بانک وارد شده‌ بیشترین توجه و نگاه وی به حوزه آی‌تی بوده چرا که معتقد است کسب و کارها بدون اینکه به حوزه آی‌تی مرتبط و متصل باشند، نمی‌توانند قدمی بردارند. در حال حاضر شرکتی وجود ندارد که بخشی را به آی‌تی اختصاص نداده باشد و اکثر کسب و کارها متوجه ضرورت و اهمیت این حوزه در راستای خلق ارزش افزوده و منفعت و آینده صنایع شده‌اند؛ بنابراین به عنوان اصلی‌ترین نکته سرمایه‌گذاری و ورود به شرکت‌های دانش‌بنیان، فین‌تک‌ها و شرکت‌هایی که از بانک چابک‌تر هستند و حوزة فعالیت‌ آنها در برخی موارد شاید حتی از آن هم وسیع‌تر باشد، می‌تواند به بانک و هلدینگ فناوری آن کمک به سزایی کند و همچنین بر لزوم برنامه‌ریزی استرتژیک 5 ساله برای هلدینگ و شرکت‌ها هم‌راستا و همسو با برنامة استراتژیک بانک تأکید کرد.

دولت‌آبادی با اشاره به اقدامات مؤثر و تراز اول صورت‌گرفته در حوزة تحول دیجیتال در بانک ملت به ویژه تدوین نقشه راه تحول دیجیتال بانک بر اهمیت و اولویت این موضوع تأکید کرد و خواستار استمرار و توسعة آن شد. مدیرعامل بانک ملت در پایان سخنان خود بر لزوم تمرکز و ورود به حوزه‌های تحول‌آفرین به منظور حفظ جایگاه برتر، پیشگامی و مزیت‌های رقابتی بانک ملت در بازار و اکوسیستم تأکید کرد.

جایگاه اول بانک ملت

دکتر محمود رشیدی، معاون امور پشتیبانی و تدارکات بانک ملت و رئیس هیئت مدیره هلدینگ بهسازان فردا، نیز در این مراسم با خوشامدگویی به مدیرعامل بانک ملت از حضور ایشان در گروه بهسازان فردا، هلدینگ فناوری بانک ملت تقدیر و تشکر کرد. در ادامه به نقش مؤثر آی‌تی در موفقیت‌ها و جایگاه اول بانک ملت در کشور اشاره کرد و از توجه ویژه مدیرعامل بانک ملت به حوزه فناوری اطلاعات و حضور دکتر احمد جعفری به عنوان مدیرعامل هلدینگ بهسازان فردا در کسب موفقیت‌های بیشتر و ارتقاء بانک ملت ابراز امیدواری و از زحمات شبانه‌روزی مدیران، مسئولان و کلیه کارکنان گروه بهسازان فردا و شرکت‌های آن قدردانی کرد.

فرصت مغتنم

رسول لطفی‌آذر، معاون فناوری اطلاعات بانک ملت و عضو هیئت مدیره هلدینگ نیز ضمن تقدیر و تشکر از حضور مدیرعامل محترم بانک ملت در هلدینگ بهسازان فردا آن را فرصتی مغتنم برای همکاری و حضور ایشان را مایه افتخار حوزه آی‌تی دانست.

وی همکاری نزدیک بخش کسب و کار و آی‌تی بانک را پیشران بانک ملت معرفی کرد و از جمع حاضر در مراسم به عنوان تمام ظرفیت‌های حوزه آی‌تی برای حرکت و اجرای سیاست‌ها و برنامه‌های مدنظر مدیرعامل بانک یاد کرد و اعتماد مدیرعامل بانک به مجموعه گروه بهسازان فردا و آی‌تی را مایه افتخار خود و حاضران دانست.

چشم‌انداز گروه بهسازان فردا

دکتر احمد جعفری، مدیرعامل و عضو هیئت مدیره هلدینگ بهسازان فردا در ادامة این مراسم طی سخنانی با قدردانی از حضور مدیرعامل و مدیران ارشد بانک ملت در جمع همکاران گروه بهسازان فردا به معرفی اجمالی گروه پرداخت.

وی با بیان اینکه چشم‌انداز گروه بهسازان فردا منطبق بر استاندارد دیلویت تدوین شده است، گفت: «تبدیل شدن به یک گروه سرآمد دیجیتال از طریق توسعة یک اکوسیستم قدرتمند دیجیتال با دعوت از قوی‌ترین شرکت‌های حوزة فناوری، متکی بر مشارکت، همکاری و رقابت سالم در نقش مرجع، هادی و هماهنگ‌کننده با بانک ملت، چشم‌انداز گروه بهسازان فردا تعیین شده است.»

وی با اشاره به سیاست‌های کلان هلدینگ، حوزه‌های عملکردی گروه را در هشت حوزه در قالب راهبری کسب و کار، برنامه‌ریزی و نظارت، نوآوری، سرمایۀ انسانی، تداوم کسب و کار، تشکیل کمیته‌ها، مالی و سرمایه‌گذاری و فناوری اطلاعات تشریح کرد.

جعفری، بازیگران اصلی اکوسیستم فعالیت گروه بهسازان فردا در حوزه فناوری را شامل شرکت‌های تأمین فناوری، هسته‌های نوآوری و پژوهش، رگولاتوری، بانک‌ها و مؤسسات مالی، دانشگاه‌ها و آموزش عالی، بازیگران جدید و سایر بخش‌بندی کرد.

در نهایت با تشریح برخی از پروژه‌های هلدینگ و شرکت‌ها به طرح چالش‌ها و مشکلات گروه در راستای تحقق اهداف و اجرای برنامه‌ها و سیاست‌های بانک و هلدینگ پرداخت.

وی بیان کرد: هلدینگ بهسازان فردا، مجموعه باکس را به عنوان اولین باشگاه کسب و کار دانش‌بنیان (شتاب‌دهنده) با مشارکت 45 درصدی در شهریور 97 تأسیس کرده و به علاوه در سال 1399 نیز گروه بهسازان فردا در تأسیس بزرگ‌ترین صندوق پژوهش و فناوری کشور، صندوق نوآفرین، با سرمایه هزار میلیارد ریالی مشارکت کرده ‌است.

مدیرعامل بهسازان فردا، سرمایه‌های انسانی این گروه را پتانسیل بسیار قوی از نظر توان نرم‌افزاری خواند که به منظور ارائۀ خدمات تراز اول مالی و بانکی در کشور همواره همراه بانک ملت هستند.

بنابراین گزارش، از منظر نیروی انسانی، در حال حاضر گروه بهسازان فردا نزدیک به سه هزار و 500 نفر نیروی کارشناس دارد که بیش از یک هزار و 200 نفر در شرکت بهسازان ملت و بالغ بر یک هزار و 700 نفر در شرکت مهندسی سیستم یاس ارغوانی و مابقی در میان سایر شرکت‌های تابعه اصلی مشغول به همکاری هستند.

مرور اکوسیستم محصولات و خدمات بانک ملت

در ادامه شهریار خلیلی، مدیرعامل شرکت به‌پرداخت ملت به معرفی جدیدترین پروژه تعریف‌شده توسط بانک مرکزی با نام «رمز ریال» که اخیراً به «ریال دیجیتال» نام‌گذاری شده است، پرداخت. این پروژه با همکاری مشترک میان بانک ملت و شرکت‌های بهسازان ملت و به‌پرداخت ملت سه ماه زودتر از زمان مدنظر بانک مرکزی به سرانجام رسیده و عملیاتی شده است.

پیاده‌سازی این پروژه در اپلیکیشن سکه، اپلیکیشن پرداخت شرکت به‌پرداخت ملت توسعه داده شده است. از جمله امکانات این اپلیکیشن، احراز هویت مشتری، استعلام کیف پول فعال در شبکۀ برنا فعال و افتتاح کیف پول ریال دیجیتال و سایر معرفی شد.

سلیمانی، سرپرست شرکت بهسازان ملت، نیز در این رویداد با اشاره به عملکرد این شرکت به معرفی یکی از جدیدترین محصولات و خدمات این شرکت که به تازگی عملیاتی شده و قابل بهره‌برداری است، پرداخت.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

10  ×  1  =