محتمل‌ترین سناریوی پیش روی اتریوم

اتریوم شناخته شده‌‌ ترین آلتکوین است و مورد توجه بسیاری از سرمایه گذاران قرار دارد. اتر توسط ویتالیک بوترین (برنامه نویس کامپیوتر) راه اندازی شد و قیمت آن از 0.311 دلار (در سال 2015 ) به حدود 4800 دلار (در اواخر سال گذشته) افزایش یافت.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، اتریوم نوسانات شدیدی را همراه با جنگ در اوکراین، افزایش تورم، افزایش نرخ بهره و بازار سهام تجربه کرده‌است.

ارزش اتریوم از ابتدای سال 2022، بیش از 70 درصد کاهش یافته است و در ژوئن به 900 دلار رسید. کارشناسان می‌گویند که آپدیت اتریوم نقش مهمی در افزایش یا کاهش قیمت اتریوم در ماه‌های آینده خواهد داشت. در این مقاله به تاثیرات ارتقای اتریوم و آینده اتریوم از نگاه کارشناسان می‌پردازیم.

بررسی وضعیت فعلی اتریوم

در هفته‌های گذشته اخبار زیادی از آپدیت اتریوم منتشر شده است و با نزدیک شدن به ارتقای بزرگ، قیمت اتریوم به آرامی بالاتر می‌رود.

در این ادغام، اتریوم به یک بلاک چین اثبات سهام با سرعت، کارایی و ظرفیت عملیاتی بیشتر تبدیل می‌شود. اتریوم در هفته‌های پایانی این بروزرسانی نوسانات حدودا ۲۰ درصدی را تجربه کرده است.

اتریوم با ارزش بازار 210,994 میلیارد دلار، همچنان دارای 19 درصد از سهم کل بازار ارزهای دیجیتال است و حجم مبادلات روزانه آن 17,43 میلیارد دلار است.

آینده اتریوم چگونه خواهد بود

 

آینده اتریوم چگونه خواهد بود؟

هنری ارسلانیان (رهبر شرکت خدمات حرفه‌ای PwC) گفته است: اتریوم بیش از 90 درصد از بازار NFT را در اختیار دارد و امسال،  سال بسیار مهمی برای اتریوم خواهد بود.

اولین گام در ادغام، راه اندازی زنجیره Beacon بود که از دسامبر 2020 در شبکه اتریوم در حال اجرا است. مرحله بعدی ارتقاء بلاتریکس اتریوم است که از 6 سپتامبر آغاز شد.

مرحله بعدی در این فرآیند که به عنوان ارتقاء پاریس شناخته می‌شود که باید حدوداً در 15 سپتامبر اجرا شود.

روزانه 1.3 میلیون تراکنش در شبکه اتریوم انجام می‌شود و به روز رسانی کل پروتکل بلاکچین در حین استفاده از آن یک کار بسیار دشوار است.

تا زمانی که هیچ اتفاق مخربی در طول فرآیند ارتقا رخ ندهد، بسیاری از سرمایه گذاران انتظار بازدهی مثبتی را خواهند داشت.

بن مک میلان(مدیر ارشد IDX Digital Assets) می‌گوید که بازارهای آپشن در روند ادغام بسیار صعودی هستند.

در ماه منتهی به ادغام، 10 درصد افزایش در حجم معاملات مشتقات اتریوم وجود داشته و اتریوم 2، در حجم مشتقات از بیت کوین پیشی گرفته است.

آنتونی اسکاراموچی (موسس شرکت مدیریت دارایی Sky Bridge Capital) در اوایل این ماه به CNBC گفت که بسیاری از معامله‌گران احتمالاً با اخبار ادغام، دست به فروش ارز دیجیتال یا تریوم خود می‌زنند.

سپس نسبت به آن هشدار داد و گفت اتریوم یک سرمایه‌گذاری عالی در بلند مدت است.

آپدیت اتریوم و تاثیرش بر روی آن

ارتقاء اتریوم می‌تواند مهمترین رویداد در بازارهای ارز دیجیتال در سال 2022 باشد. در اینجا به دو حالت از محتمل‌ترین سناریوهای اتریوم می‌پردازیم.

در بهترین حالت، ادغام همانطور که برنامه ریزی شده بود و به موقع انجام می‌شود و هیچ مشکلی برای انتقال به بلاک چین اثبات سهام وجود نخواهد داشت.

در طول مراحل به‌روزرسانی، اتریوم می‌تواند به دور جدیدی از بالاترین سطح قیمتی خود دست پیدا کند و تقاضا برای خرید اتریوم افزایش پیدا خواهد کرد.

مدت‌هاست که کاربران از مشکلات مربوط به ظرفیت عملیاتی، هزینه‌های تراکنش و کارایی کلی اتریوم شکایت دارند.

Vitalik Buterin در کنفرانس اخیر توسعه دهندگان اتریوم در پاریس، اعلام کرد که ادغام Surge ،Verge ،Purge و Splurge دنبال خواهد شد.

در مرحله Surge، ارزش اتریوم افزایش می یابد زیرا راه حل های مقیاس پذیری کاملاً جدیدی برای بلاک چین در دسترس قرار می‌گیرد و در طول Verge و Purge، کارایی‌های بیشتری اضافه خواهد شد.

توسعه دهندگان اتریوم ممکن است تحت فشار زمان برای تکمیل ادغام، اشتباه کنند و با انواع مشکلات فنی مواجه شوند. این موضوع منجر به تاخیر طولانی ادغام می‌شود.

برخی از فعالان بازار هشدار می‌دهند که یک ادغام ناموفق می‌تواند کل بازار کریپتو را تحت تأثیر قرار دهد و تمام پروژه‌های ساخته شده بر روی بلاک چین اتریوم را تهدید کند.

در این حالت، سرمایه‌گذاران احتمالاً اتریوم را کنار می‌گذارند و به دنبال فرصت‌های جدید در بلاک چین‌های لایه 1 رقیب مانند سولانا یا آوالانچ خواهند بود.

آیا اتریوم می‌تواند جایگزین بیت کوین باشد

آیا اتریوم می‌تواند جایگزین بیت کوین باشد؟

وقتی صحبت از خرید ارز دیجیتال به میان می‌آید، بیت کوین همچنان پادشاه است. این ارز دارای بالاترین ارزش بازار است و هنوز هم شناخته شده ترین ارز دیجیتال است.

بیت کوین در درجه اول به عنوان یک ذخیره دیجیتال ارزش و سیستم پرداخت استفاده می‌شود و برخی کشورها بیت کوین را به عنوان وسیله‌ای برای معامله کالاها و خدمات پذیرفته‌اند.

با این حال، اتریوم نسبت به بیت کوین مزایایی نیز دارد. برای مثال، از نظر انرژی بسیار کارآمدتر است. مصرف انرژی بیت کوین باعث نگرانی‌های بسیاری شده است.

سیستم جدید POS اتریوم به کاهش مصرف انرژی کمک خواهد کرد.

مزیت دیگری که اتریوم نسبت به بیت کوین دارد این است اتریوم انعطاف پذیرتر، سریع تر و مقیاس پذیرتر است و به دلیل عملکرد قراردادهای هوشمند، می‌توان از آن برای طیف وسیع تری از برنامه‌ها استفاده کرد.

یکی از ویژگی‌های اتریوم، کاربرد آن به‌عنوان یک شبکه نرم‌افزاری است که به توسعه‌دهندگان اجازه می‌دهد ابزارها، برنامه‌ها و NFT‌های جدید بسازند.

اتریوم راه درازی برای جایگزینی بیت کوین در پیش دارد، اما با مقیاس‌پذیری، بهره‌وری انرژی، هزینه‌های کمتر و استفاده از اتریوم 2.0 امکان‌پذیر است.

سخن پایانی

همانطور که می‌دانید، فناوری بلاکچین و ارزهای دیجیتال روز به روز در حال تحول هستند. با انتشار اخبار مختلفی از پیشرفت‌ پروژه‌‌ها، شاهد پذیرش بیت کوین و سایر ارزهای دیجیتال از سمت دولت‌ها و مردم هستیم که منجر به جذب سرمایه گذاران زیادی در سراسر جهان می‌شود.

اگر شما نیز به دنبال ورود به این بازار هستید، در ابتدا آموزش ها و اطلاعات لازم را در این حوزه کسب کرده و سپس در یک صرافی معتبر افتتاح حساب کنید.

برای جلوگیری از خطرات احتمالی مانند فیشینگ، بهتر است در یک صرافی ایرانی و مطمئن شروع به فعالیت کنید. صرافی ایرانیکارت گزینه محبوبی از نظر کاربران است.

از مهم‌ترین ویژگی‌های این صرافی می‌توان به سرعت بالا تراکنشات، پشتیبانی و احراز هویت اشاره کرد. همچنین کارمزد معاملات در این صرافی صفر است که این مزیت برای معامله‌گران تازه‌کار بسیار به صرفه و جذاب است.

از طرفی در بلاگ این وبسایت می‌توانید به کامل‌ترین مطالب آموزشی در زمینه ارزهای دیجیتال و تکنولوژی دسترسی داشته باشید.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

61  −    =  53