انعقاد قرارداد ۳۶۰ میلیارد ریالی میان صنایع بزرگ کشور و شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان

در جریان نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲ انجام شد؛

جدیدترین گزارشی که از رویداد اینوتکس ۲۰۲۲ منتشر شده، از جذب سرمایه ۴۰۰‌میلیارد ریالی برای استارت‌آپ‌‌‌ها و شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان حکایت دارد. آمارها نشان می‌دهد که در جریان نمایشگاه اینوتکس ۲۰۲۲، بیش از ۴۵‌میلیارد ریال جذب سرمایه برای استارت‌آپ‌‌‌ها به صورت تامین مالی جمع‌آوری شده است؛ میزان جذب سرمایه در جلسات رویداد کافه سرمایه نیز حدود ۱۵‌میلیارد ریال برآورد شده است. ضمنا در بخش ریورس پیچ، میان صنایع بزرگ کشور و شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان، قراردادهایی به ارزش ۳۶۰‌میلیارد ریال بسته شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،جمع این موارد به جذب سرمایه ۴۰۰‌میلیارد ریالی برای استارت‌آپ‌‌‌ها و شرکت‌های دانش‌‌‌بنیان می‌رسد. رقابت علمی کنز نیز بخش دیگری از رویداد اینوتکس ۲۰۲۲ بود که طرح‌‌‌های مختلفی به‌ویژه در محور سلامت دیجیتال در آن ارائه شد. برگزارکنندگان نمایشگاه اینوتکس هدف اصلی برگزاری این رویداد را حضور شرکت‌های نوآور و استارت‌آپ‌‌‌های منطقه جنوب غرب آسیا در پارک فناوری پردیس برشمرده‌اند. در این راستا در ۱۱ دوره برگزاری این نمایشگاه بیش از ۱۳۰‌هزار نفر از این رویداد بازدید کرده‌‌‌اند. تهران، اصفهان، کرج و اهواز به ترتیب بیشترین مشارکت‌کنندگان در این رویداد را داشته‌‌‌اند و مشارکت‌کنندگانی که بیشتر آنها دارای مدرک تحصیلی کارشناسی بودند و بازه سنیشان ۲۴ تا ۲۵ ساله بوده است.

گزارش دبیرخانه اینوتکس ۲۰۲۲ نشان می‌دهد دستاوردهای اینوتکس ۲۰۲۲ نسبت به برگزاری این نمایشگاه در سال ۲۰۱۲، رشد قابل‌توجهی داشته است. بر اساس آمارها متخصصان بیش از ۲۰ کشور جهان از این رویداد بازدید کرده‌اند، بیش از ۴۰۰ شرکت حوزه فناوری نیز در این دوره حضور داشته‌‌‌اند و ۲۰ تفاهم‌‌‌نامه همکاری نیز در اینوتکس ۲۰۲۲ امضا شده است. بر اساس این گزارش، تفاهم‌‌‌نامه‌‌‌ها و قراردادهای مختلفی در بخش «ریورس پیچ» انجام شده که نتیجه آنها چند ماه آینده مشخص می‌شود اما در حال حاضر مجموع رقم قراردادها و تفاهم‌نامه‌‌‌های اینوتکس امسال ارزشی بالغ بر ۳۶۰‌میلیارد ریال دارد.

منبع: دنیای اقتصاد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  ⁄  7  =