تغییر در سیستم بانک تجاری شانگهای

نیلوفر ادیب‌نیا؛ بانک تجاری شانگهای (SCSB)، از جایگزینی سیستم‌های Temenos و IBM با  سیستم‌های اصلی قدیمی خود در راستای اجرای بانکداری ترکیبی خبر داده است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، Temenos و IBM برای چندین دهه با موفقیت همکاری کرده‌اند تا به مؤسسات مالی در سراسر جهان کمک کنند تا بتوانند فناوری بانکداری نسل بعدی را ارتقا دهند، هزینه‌ها را کاهش دهند و از مزایای سودآوری جدید بهره ببرند.

در اوایل سال جاری، این شرکت‌ها همکاری خود را گسترش دادند و از مشاوره و فناوری آی‌بی‌ام به همراه پلتفرم باز Temenos برای بانکداری ترکیبی  استفاده کردند تا تغییرات دیجیتالی  مشتریان را تسریع کنند و در عین حال انتقال آن‌ها  به ابر هیبریدی را کم خطر سازند.

بانکداری ترکیبی چیست؟

بانکداری ترکیبی، طراحی و ارائه خدمات مالی بر اساس مجموعه ای از سیستم‌های مستقل و مناسب، سریع و انعطاف‌پذیر است.

IBM پروژه نوسازی سیستم بانکداری شانگهای را با شراکت Nagarro/TechMill رهبری خواهد کرد.

جایگزینی سیستم اصلی بانک شانگهای با Temenos، رقابت‌پذیری کلی بانک را افزایش می‌دهد و به آن اجازه می‌دهد تا با اجرای چندین نهاد و خطوط تجاری بر روی یک پلت فرم بانکی، کارآمدی بالاتری  داشته باشد.

بانک شانگهای با استفاده از پرداخت ها و عملکردهای داده‌ای Temenos برای سپرده گذاری و حواله‌های خارج از کشور و موارد داخلی استفاده می کند.

ادغام این بانک با  پلت فرم Temenos هزینه‌های عملیاتی فناوری اطلاعات را کاهش می‌دهد و نسبت هزینه به درآمد آن را از طریق اتوماسیون، ساده سازی فرآیندها و ساده کردن عملیات فناوری اطلاعات و کسب و کار بهبود می بخشد.

بانک شانگهای دارای یک شبکه جهانی است و حجم زیادی از انتقال حواله‌ها را از تایوان به سراسر جهان انجام می‌دهد.

همچنین این بانک با زیرمجموعه های خود در هنگ‌کنگ و کامبوج، مجموع دارایی هایی در حدود 75 میلیارد دلار را مدیریت می کند. بانک تجاری شانگهای یکی از پیشگامان بانکداری دیجیتال است.

پلتفرم باز و ساختار بانکداری ترکیب‌پذیر  Temenos تحول دیجیتال بانک تجاری شانگهای را تسریع می‌کند و به این بانک کمک می‌کند تا  APIهای باز و شیوه‌های DevOps را بپذیرد تا در نهایت محصولات و خدمات بانکداری دیجیتال راحت‌تر، ایمن‌تر و متنوع‌تری را به مشتریان بانک تجاری شانگهای ارائه دهد.

الکس لین، رئیس بانک تجاری شانگهای در مورد تحولات اخیر در این بانک، می گوید: ما دائما به دنبال نوآوری و ارتقا و پیشرفت هستیم تا از زمان و نیازهای مشتریان خود جلوتر باشیم؛ با فناوری‌های پراکنده، سرعت تغییرات سریع‌تر از همیشه است این در حالی است که یک یک میراث قدیمی ما را عقب نگه می‌داشت.

وی هم چنین در ادامه اضافه می‌کند: با شراکت با Temenos و IBM، می‌توانیم به یک پلتفرم فناوری مدرن در بانکداری تبدیل شویم که به ما امکان می‌دهد به سرعت محصولات مالی دیجیتال سفارشی‌سازی شده بسازیم و ارزش سهامداران را از طریق عملیات سریع و انعطاف‌پذیر به حداکثر برسانیم.

لین ادامه می‌دهد: پلتفرم جدید کارایی مقیاس‌پذیر را به همراه خواهد داشت و با این فنا.وری نوین این اطمینان ایجاد می‌شود که بانک تجاری شانگهای آماده بهره‌برداری از فرصت‌های جدید در دنیایی است که به سرعت در حال تغییر است.

مترجم: نیلوفر ادیب‌نیا

منبع: https://www.finextra.com/pressarticle/93827/shanghai-commercial–savings-bank-adopts-temenos-platform

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

49  −    =  39