توسعه کیفی صندوق‌های پژوهش و فناوری نوین در راستای ایجاد سامانه یکپارچه

در مراسم معارفه مدیر صندوق های پژوهش و فناوری نوین عنوان شد؛

مراسم معارفه مدیر جدید دبیرخانه صندوق‌های پژوهش و فناوری صبح امروز با حضور رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی در محل این صندوق برگزار شد. رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش گفت: ما در ادامه مسیر توسعه کیفی صندوق‌های پژوهش و فناوری چند محور اصلی کار داریم که مهم‌ترین‌ آن‌ها بحث ایجاد سامانه یکپارچه است. ضمن اینکه باید مسئله توانمندسازی این صندوق‌ها را نیز همواره دنبال کنیم.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، در این مراسم امیرحسام بهروز، مدیر پیشین دبیرخانه کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری تودیع و معصومه خان‌احمدی به جای وی معارفه شد.
در این جلسه که جمعی از مدیران صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز به صورت حقیقی و مجازی حضور داشتند، علی وحدت رییس صندوق نوآوری و شکوفایی و دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری ضمن تقدیر از زحمات این کارگروه در دوره پیشین فعالیت خود، گفت: تجربه مدیریتی در کشور اهمیت این نکته را به ما گوشزد می‌کند که وقتی مدیریت یک نهاد یا سازمان به فهم، تخصص و کاردانی اعضای آن سازمان باور داشته باشد آن مجموعه با سرعت بسیاری بیشتری به سمت کمال خود پیش خواهد رفت.
وی درباره مدیر جدید دبیرخانه کارگروه‌ صندوق‌های پژوهش و فناوری بیان کرد: پیش‌بینی من این است که خانم خان‌احمدی این مسیر را به خوبی ادامه دهند چرا که ایشان تجربه تعامل با استان‌ها را در کارنامه خود دارند و ازنظر شخصی نیز فردی متخصص، با برنامه، پیگیر و دلسوز هستند.
وحدت تاکید کرد: ما در ادامه مسیر توسعه کیفی صندوق‌های پژوهش و فناوری چند محور اصلی کار داریم که مهم‌ترین‌ آن‌ها بحث ایجاد سامانه یکپارچه است. ضمن اینکه باید مسئله توانمندسازی این صندوق‌ها را نیز همواره دنبال کنیم.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی در ادامه با تاکید بر ضرورت تداوم تحقیق و توسعه در صندوق‌های پژوهش و فناوری، خطاب به مدیران این صندوق‌ها گفت: همه صندوق‌ها باید به حوزه جغرافیایی و تخصصی خود به‌طور ژرف و دقیق بیاندیشند. امروز می‌بینیم که اگر ما در صندوق نوآوری و شکوفایی صرفا درگیر پرداخت وام به شرکت‌های دانش‌بنیان می‌شدیم دیگر طراحی و اجرای ابزارهای جدید از جمله سرمایه‌گذاری ممکن نبود. صندوق‌های پژوهش و فناوری نیز باید فکر کنند که چه ابزارهای نوینی در راستای توسعه اقتصاد نوآوری استان‌های خود و به خصوص صادرات محصولات دانش‌‍بنیان می‌توانند طراحی کنند.
دبیر کارگروه صندوق‌های پژوهش و فناوری تاکید کرد: ما برای توسعه اقتصاد نوآوری در کشور قطعا به ارائه سرویس‌های صادراتی به شرکت‌های دانش بنیان نیاز داریم و باید آن‌ها را تعریف و طراحی کنیم و این‌ها ظرفیت‌هایی است که نباید فراموش شود.
وی همچنین با اشاره به اینکه هرچقدر دبیرخانه صندوق‌های پژوهش و فناوری تقویت شود امکانات این صندوق‌ها برای توسعه اقتصاد دانش بنیان در کشور بیشتر خواهد شد، تصریح کرد: صندوق‌های پژوهش و فناوری دبیرخانه صندوق را از خود بدانند و در این کار مشارکت کنند.
رییس صندوق نوآوری و شکوفایی افزود: از خانم خان احمدی نیز می‌خواهم مامن صندوق‌های پژوهش و فناوری و وکیل مدافع آنان در صندوق نوآوری و شکوفایی یا هر جای دیگر باشد و نیازهای آن‌ها را در راستای حرکت در مسیر توسعه اقتصاد دانش‌بنیان در سطح استان‌ها رفع کند.
وحدت خاطرنشان کرد: به جرأت می‌گویم که در بخش‌های مختلف کشور صندوق‌های پژوهش و فناوری از الگوی موفقیت بسیار خوبی برخوردارند و موفقیت آن‌ها در کشور زبانزد شده است.

منبع: صندوق توسعه فناوری های نوین

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

33  −    =  29