معرفی ۵۰ زوج نابارور خراسان شمالی به بانک ها جهت دریافت تسهیلات

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی گفت: ۵۰ زوج نابارور در این استان برای دریافت تسهیلات ۵۰۰ میلیون ریالی به بانک ها معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ،دکتر محمدرضا جمعه زاده روز سه شنبه اظهار داشت: این تسهیلات در راستای اجرای دستورالعمل برنامه حمایت مالی زوج های نابارور بوده که توسط وزارت بهداشت و بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران تدوین شده است.

وی تصریح کرد: سال گذشته سازمان بیمه سلامت بر مبنای قانون خانواده و جمعیت، پوشش بیمه ای خود را بر زوجهای نابارور گسترانیده و در سال جاری نیز با انجام تغییراتی، خدمت بیمه‌ای و کاهش هزینه‌های این گروه هدف مد نظر قرار گرفته است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی ادامه داد: زوجین ناباروری که در زمان معرفی نیز تحت درمان هستند، از این تسهیلات استفاده کنند.

وی با اشاره به اعطای تسهیلات به بیماران صعب العلاج نیز افزود: همچنین ۱۵۹ بیمار خاص خراسان شمالی در سالجاری برای دریافت تسهیلات بانکی ۲۰۰ تا ۵۰۰ میلیون ریالی به بانک ها معرفی شدند.

جمعه زاده بیان کرد: بیماران خاص با توجه به شرایط بیماری این تسهیلات قرض الحسنه را دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه حدود ۶ هزار بیمار خاص و صعب العلاج زیر پوشش خدمات دانشگاه علوم پزشکی خراسان شمالی هستند، گفت: از این تعداد؛ ۲ هزار و ۸۹۵ نفر بیمار دیابتی، ۴۰۰ نفر بیمار ام اس، ۲۶۷ نفر بیمار هموفیلی، ۲۶۷ نفر بیمار دیالیزی، ۲۱۳ نفر بیمار سرطانی، ۲۱۳ نفر بیمار پیوندی، ۹۲ نفر بیمار اوتیسم، ۵۵ نفر بیمار پی کی یو و مابقی نیز بیمار تالاسمی است.

معاون درمان علوم پزشکی خراسان شمالی یادآور شد: بیمارانی که بیماری خاص آنها توسط پزشک متخصص تایید شده، جهت معرفی به بیمه مخصوص بیماران خاص، ثبت اطلاعات در سامانه وزارت بهداشت و اختصاص و سهمیه دارو می‌توانند به واحد بیماران خاص در معاونت درمان استان مراجعه کنند.

بر اساس آمارهای وزارت بهداشت، درمان و علوم پزشکی، حدود ۲۰.۳ درصد زوج ها در کشور نابارور هستند، اما رقم دقیقی از زوج های نابارور خراسان شمالی وجود ندارد.

خراسان شمالی در میزان ناباروری جزو استان های با خطر متوسط قرار دارد، نرخ باروری در استان ۲.۱ درصد است که این میانگین در کشور ۱.۸ درصد در نظر گرفته شده است.

خراسان شمالی ۸۶۳ هزار نفر جمعیت دارد و هم اکنون طرح سنجش ناباروری در شهرهای بجنورد، شیروان، راز و جرگلان و فاروج در حال اجرا است.

منبع: ایرنا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

28  −    =  18