چگونه مردم در DEFI کسب درآمد می کنند؟

راه‌های زیادی وجود دارد که مردم در DeFi سرمایه‌گذاری کنند. یک استراتژی، ایجاد درآمد غیر فعال با استفاده از برنامه‌های وام‌دهی مبتنی بر اتریوم است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، قرارداد هوشمند یک کد کامپیوتری است که به عنوان یک قرارداد دیجیتال بین دو طرف عمل می‌کند.

یک قرارداد هوشمند در بستر یک بلاک‌چین اجرا می‌شود و در یک پایگاه داده عمومی ذخیره می‌شود و نمی‌توان آن را تغییر داد.

از آنجایی که بلاک‌چین قراردادهای هوشمند را پردازش می‌کند، می‌توان آنها را به طور خودکار بدون شخص ثالث ارسال کرد.

معامله همتا به همتا تنها زمانی بسته می‌شود که شرایط مندرج در توافقنامه محقق شود.

مزیت آشکار قراردادهای هوشمند این است که می‌توان آنها را برای قرض گرفتن و قرض دادن ارز دیجیتال خود بدون استفاده از واسطه ایجاد کرد.

این قراردادها بسیاری از خطرات موجود در وام‌دهی سنتی را از بین می‌برد؛ مثلاً اگر یک وام‌گیرنده نتواند تعهدات خود را انجام دهد، وام‌دهنده می‌تواند به سادگی وجوه خود را پس بگیرد و نیاز به وثیقه را غیر ضروری کند.

علاوه بر این، حساب‌‌های پس‌‌انداز DeFi می‌‌توانند مانند حساب‌های پس ‌انداز در بانک‌ها عمل کنند؛ اما ممکن است نرخ‌های بهره بالاتری ارائه دهند یا بسته به پلتفرم، روزانه، هفتگی یا ماهانه پرداخت کنند.

ویتالیک بوترین

چه کسی DEFI را ایجاد کرد؟

هیچ فردی مفهوم مالی غیر متمرکز را ایجاد نکرد. گفته می‌شود بیت کوین توسط ساتوشی ناکاموتو، نام مستعار یک شخص یا تعدادی از افراد، عامل اولین ارز دیجیتال و بلاک‌چین مالی جهان ایجاد شده است.

هویت واقعی یا هویت‌های ساتوشی ناکاموتو ناشناخته باقی مانده است.

اتریوم، پلتفرمی که از بیت کوین الهام گرفته شده است و اکثر سرویس‌های DeFi روی آن اجرا می‌‌شوند، توسط ویتالیک بوترین برنامه‌‌نویسی که به کارآفرین تبدیل شده توسعه یافته است.

در سال 2013، در سن 19 سالگی، یک روسی-کانادایی در تئوری پلتفرم جایگزینی برای بیت کوین ارائه داد که برنامه‌نویسان را قادر می‌ساخت تا برنامه‌های خود را با استفاده از یک زبان برنامه‌نویسی داخلی توسعه دهند.

بنابراین اتریوم متولد شد و در طول نه سال گذشته، به طور تصاعدی رشد کرده است. تا اواسط ژانویه 2022، ارزش بازار ارز دیجیتال اتریوم، اتر، 385 میلیارد دلار است.

به گفته کوین مارکت کپ، این دومین ارز دیجیتال بزرگ از نظر ارزش بازار پس از بیت کوین است، که همچنان به عنوان بزرگ‌ترین ارز دیجیتال با ارزش بازار به ارزش 805 میلیارد دلار، حاکم است.

DeFi

با DEFI چه کاری می‌توانید انجام دهید؟

DeFi از ارزهای دیجیتال و قراردادهای هوشمند برای ارائه خدمات مالی بدون دخالت بانک‌ها استفاده می‌کند. با اضافه شدن dApp‌های بیشتر، امکانات کارهایی که می‌توانید با DeFi انجام دهید همچنان رو به رشد است.

کاربردهای محبوب تر DeFi شامل ارسال پول به هر نقطه از جهان (در زمان کم و مقرون به صرفه) است:

ذخیره کردن پول با استفاده از کیف پول‌های رمزنگاری شده (و بازدهی بالاتر نسبت به بانک‌های سنتی)

قرض گرفتن و وام دادن در سطح همتا به همتا

تجارت ارزهای دیجیتال به صورت ناشناس و در هر زمان

نسخه‌های توکن شده سرمایه‌گذاری‌ها مانند سهام، صندوق‌ها، سایر دارایی‌های مالی و توکن‌های غیر قابل تعویض (NFT)

تأمین مالی جمعی و خرید بیمه با کمک شرکت‌هایی مانند Etherisc

DeFi
WAX news

چگونه مردم در DEFI درآمد کسب می‌کنند؟

راه‌های زیادی وجود دارد که مردم در DeFi سرمایه‌گذاری کنند. یک استراتژی، ایجاد درآمد غیر فعال با استفاده از برنامه‌های وام‌دهی مبتنی بر اتریوم است.

اساساً کاربران پول خود را قرض می‌دهند و از وام‌ها سود کسب می‌کنند. یکی دیگر از استراتژی‌های مورد استفاده، مزرعه رمزارز است، روشی پرمخاطره‌‌تر توسط معامله‌‌گران پیشرفته‌‌تر که در آن کاربران تعداد بی‌‌شماری از توکن‌‌های DeFi را به امید یافتن فرصت‌هایی برای بازدهی بیشتر اسکن می‌‌کنند؛ اما پیچیده است و ممکن است شفافیت نداشته باشد.

مترجم: مسعود اسکندری

منبع: https://www.zdnet.com/article/what-is-defi-everything-you-need-to-know-about-the-future-of-decentralised-finance/

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

6  ×  1  =