نقش پرداخت های تعبیه شده در آینده کسب و کار ها

سهم امور مالی تعبیه شده تا سال 2026 به 138 میلیارد دلار می رسد

صنعت پرداخت های تعبیه ‌شده با سرعت در حال رشد است و انتظار می رود میزان درآمد این صنعت از 43 میلیارد دلار در سال 2021 تا 138 میلیارد دلار در سال 2026 افزایش یابد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، امروزه، نمونه‌های بی‌شماری از پرداخت های تعبیه ‌شده وجود دارد که انتظارات ما را نیز تغییر داده است.

مفهوم «Uber» اکنون به قدری برای ما آشنا است که شاید فکر کنیم ایده تاکسی گرفتن و پرداخت هزینه از طریق تلفن همراه از ابتدا با ما بوده است.

اما واقعیت این است که این جهش بزرگ توانست کل صنعت را متحول کند.

برای مثال، «Apple Pay» شما را قادر می‌سازد تا خریدهای آنلاین یا درون برنامه‌ای خود را با رمز عبور روی تلفن همراه خود انجام دهید؛ به سرعت هزینه هتل خودتان را پرداخت کنید؛ و مستقیماً از تلویزیون خود فیلم سفارش دهید؛ آن هم بدون اینکه نیازی به کیف پول داشته باشید.

اکنون، مفهوم پرداخت‌های تعبیه‌شده در زندگی شخصی ما به امری عادی بدل شده است.

سازمان «International Data Corporation» پیش‌بینی می‌کند که 74 درصد از پرداخت‌های دیجیتالی مصرف‌کنندگان در سراسر جهان تا سال 2030 از طریق پلتفرم‌های متعلق به مؤسسات غیرمالی انجام می‌شود.

به هر حال، اکنون همه کسب‌وکارها نسبت به نقش و اهمیت پرداخت‌های تعبیه‌شده آگاه هستند.

امور مالی تعبیه شده

تعبیه پرداخت‌ها در فرآیندهای بک‌اند

راه‌حل‌های فناورانه مالی زیادی برای کسب‌وکارها، در هر اندازه‌ای، وجود دارد: نئوبانک‌ها راه‌حل‌های مالی مدرن ارائه می‌‌دهند و پلتفرم‌های مدیریت هزینه‌ با تمرکز بر موسسات مالیِ در حال رقابت با فین‌تک‌ها و یکپارچه‌سازی فرایندها بر حل چالش‌های صنعت تمرکز دارند.

امور مالی تعبیه شده

با این حال، وقتی نوبت به ساده‌سازی بیشتر فرآیندهای بک‌اند در پرداخت می‌رسد، چرا مدیران مالی از سطح کارایی پایین‌تری برخوردار هستند؟

البته مدیریت امور مالی شرکت در مقایسه با مخارج شخصی پیچیدگی خود را دارد، ولی همچنان جای پیشرفت وجود دارد.

کسب‌وکارها با رشد بانکداری به عنوان یک سرویس و داشتن APIهای دسترسی باز، اکنون این توانایی را دارند که از فناوری خدمات مالی برای سفارشی کردن راه‌حل‌های پرداخت خود استفاده کنند.

برای مثال، تعدادی از شرکت‌ها فرآیند خرید کارکنان خود را ساده‌سازی کرده‌اند، محدودیت‌های مخارج را کنترل می‌کنند و به راحتی هزینه‌ هر خرید را بدون بررسی دستی ردیابی کرده و تطبیق می‌دهند.

کلید مدرن‌سازی عملیات این است که از آزمون و خطا نترسید. بسیاری از شرکت‌ها به دنبال راه‌حل کامل و عالی می‌گردند، و در نهایت بخش قابل توجهی از منابع را برای اجرای کاری اختصاص می‌دهند که در نهایت جواب نمی‌دهد.

امور مالی تعبیه شده

شریک انعطاف پذیر

جمیسون به این دسته از شرکت‌ها توصیه می‌کند که قبل از اینکه تمام خدمات را به طور کامل در فرآیندهای خود به کار ببندند، یا منابع کامل را به آنها اختصاص دهند، بهتر است با راه‌حل‌های در دسترس آزمون‌های کوچکی ترتیب دهند.

به محض اینکه تیم از ارزش کار خود اطمینان حاصل کرد، می‌توان عملیات را در مقیاس بزرگ‌تری آغاز کرده و همان فرآیندها را تکرار کرد تا پیچیدگی‌ها برطرف شوند و موفقیت گروه تضمین شود.

نه تنها استراتژی‌های مختلف را باید محک زد، بلکه باید میزان مشارکت را نیز مورد ارزیابی قرار داد. انتخاب راه‌حل‌ها بر اساس مجموعه ویژگی‌های فعلی همیشه موفقیت بلندمدت را تضمین نمی‌کند.

با این حال، یافتن شریکی که انعطاف‌پذیری را در پیشنهادات خود ارائه می‌دهد و می‌تواند به شما کمک کند تا با تغییر تقاضا سازگار شوید، می‌تواند نتیجه دهد.

نقش بانک‌ها در پشتیبانی از رشد پرداخت های تعبیه شده بیزینس به بیزینس

بدیهی است که فین‌تک‌ها دیگر تنها کسانی نیستند که به دنبال دسترسی به خدمات مالی می‌گردند. با این حال، فناوری با گذشت زمان حتی میان موسسات مالی پیشرو نیز همچنان غیرقابل دسترس بوده است.

گزارش «International Data Corporation» نشان می‌دهد با وجود اینکه 73 درصد از مؤسسات مالی سراسر جهان دارای زیرساخت‌های فناوری برای پرداخت هستند، اما برای رسیدگی به پرداخت‌ها در سال‌های آتی به اندازه کافی مجهز نیستند.

تاکنون، دسترسی به فناوری‌های مورد نیاز برای تعبیه ویژگی‌ها در حوزه پرداخت نیاز به فرآیندهای طولانی مدت، مرتفع کردن نگرانی‌های مربوط به انطباق با مقررات و بررسی فناوری‌های مربوط به زیرساخت‌های قدیمی وجود دارد. خوشبختانه، فین‌تک‌ها فرصت جدیدی را برای بانک‌هایی ایجاد کرده است که به دنبال مدرن‌سازی خدمات خود هستند.

اکنون تعداد درخواست‌ها برای دریافت اطلاعات افزایش یافته، که خود نشان‌دهنده ایجاد تقاضا و فرصت پیش روی خدمات بانکی برای یکپارچه‌تر شدن بیشتر با نرم‌افزار کسب‌وکار متمرکز (Core Business) است.

با این حال، بانک ها اغلب منابع لازم یا دسترسی مورد نیاز برای یکپارچه‌سازی را در دست ندارند. برخی به شرکای فین‌تک روی می‌آورند تا به عنوان طرف سوم خدمات مورد نیاز را جمع‌آوری کند.

به این ترتیب، شرکت‌های نرم افزاری می توانند به راحتی از خدمات مالی بهره ببرند و بانک‌ها می‌توانند شروع به مدرن‌سازی مجموعه پیشنهادات خود کنند.

APIهای انعطاف پذیر برای مشتریان

موضوع اصلی برای بانک‌ها این نیست که با هر فین‌تک وارد شراکت شوند. مساله اصلی این است که اکوسیستمی مناسب برای همکاری ایجاد کنند.

ایجاد APIهای انعطاف پذیر برای مشتریان و طرف‌های سوم جهت دسترسی آسان به بسیاری از خدمات به این معنی است که بانک‌ها مجبور نیستند هر راه‌حل یا تجربه کاربری جدیدی را ایجاد و بازاریابی کنند.

بلکه هر کسی که به دنبال ایجاد راه‌حل پرداخت سفارشی است می‌تواند این کار را با همکاری یک موسسه انجام دهد.

افشای APIها ممکن است هشدارهای مربوط به انطباق با مقررات را به صدا درآورد، اما دقیقا همینجا مشارکت‌های استراتژیک فین‌تک می‌توانند وارد عمل شوند.

صنعت پرداخت های تعبیه ‌شده با سرعت در حال رشد است و انتظار می رود میزان درآمد این صنعت از 43 میلیارد دلار در سال 2021 تا 138 میلیارد دلار در سال 2026 افزایش یابد.

اکنون که موسسات مالی در حال بازنگری در سیستم های قدیمی و تمرکز بر تحول دیجیتال هستند، ما شاهد طیف گسترده‌تری از پرداخت‌های تعبیه شده هستیم.

فناوری‌هایی که برای سازمان‌ها در دسترس قرار می‌گیرند، فرصتی پیش روی بانک‌ها قرار می‌دهند تا محصولات جدید دیجیتالی خود را به بازارهای کوچک و متوسط و همچنین شرکت‌ها ارائه دهند.

مترجم: فرزانه اسکندریان

منبع: https://www.forbes.com/sites/forbesbusinesscouncil/2022/04/27/the-future-of-embedded-payments-what-the-consumer-centric-approach-means-for-banks-and-businesses/?sh=2217eb0f5f94

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

17  +    =  18