بایدن فرمان اجرایی رمزارزها را امضا می‌کند؟

رسانه‌های خارجی ادعا کردند که احتمالا بایدن در هفته جاری فرمان اجرایی رمزارزها را امضا می‌کند. اما فرمان اجرایی رمزارزها چیست؟

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، رویترز گزارش داده که احتمالا جو بایدن، رئیس جمهوری ایالات متحده این هفته فرمان اجرایی ارزهای دیجیتال را امضا کند. این فرمان به وزارت دادگستری، خزانه‌داری و سایر آژانس‌ها دستور می‌دهد تا پیامدهای قانونی و اقتصادی انتشار رمزارز بانک مرکزی را بررسی کنند.

سال گذشته بود که بایدن اعلام کرد در حال بررسی نظارت گسترده بر بازار ارزهای دیجیتال است. براساس گزارش‌ها و اظهار نظر مقامات، این نظارت به بازار رمزارزها، فرمان اجرایی رمزارز بانک مرکزی و مقابله با تهدید باج‌افزارها و سایر جرایم سایبری می‌پردازد.

دستور بایدن یک ضرب‌الاجل ۱۸۰ روزه برای مجموعه‌ای از گزارش‌ها و تحقیقات درباره آینده پول و نقش تحولی ارزهای دیجیتال به فدرال رزرو می‌دهد.

سیگنال آمریکایی برای بیت‌کوین

بعد از حمله روسیه به اوکراین آمریکا و کشورهای اروپایی روسیه را تحریم کردند. مساله اصلی این است که روسیه قصد دارد با استفاده از ارزهای دیجیتال از تحریم‌ها فرار کند. به همین دلیل شبکه اجرای جرائم مالی (FinCEN) امروز به موسسات مالی هشدار داد که مراقب تلاش‌های احتمالی روسیه برای دور زدن تحریم‌ها باشند.

این فرمان به وزارت دادگستری دستور می‌دهد تا نیاز انتشار ارز دیجیتال بانک مرکزی را بررسی کند. همچنین کمسیون تجارت فدرال و کمسیون حمایت مالی از مصرف‌کننده باید تاثیر ارز دیجیتال ملی بر شاخص قیمت مصرف‌کننده را بررسی کنند.

بلومبرگ هم گزارش داد که به موجب این فرمان، رقابت‌پذیری ارز دیجیتال بانک مرکزی، میزان تقاضا، زیرساخت‌های فنی مورد نیاز و تاثیر زیست محیطی استخراج بیت‌کوین توسط نهادهای مختلف بررسی می‌شود.

جانت یلن، وزیر خزانه‌داری آمریکا که از مخالفان ارزهای دیجیتال هم محسوب می‌شود سال گذشته در رابطه با این بازار هشدار داد. او نسبت به ارزهای دیجیتال موضع سختی دارد اما عقیده دارد فناوری مالی جدید می‌تواند به مبارزه با جرم و جنایت و کاهش نابرابری کمک کند.

سیگنال‌های فرمان اجرایی رمزارزها برای بازار

این خبر یکی از مهم‌ترین اخبار این روزها برای بازار رمزارزها است. شاید در وهله اول قانون‌گذاری رمزارزها در آمریکا به دلیل نظارت بیشتر باعث ریزش بازار شود اما این موضوع در بلندمدت برای بازار مفید است. قانون‌گذاری ریسک سرمایه‌گذاری در بازار رمزارزها را کاهش می‌دهد باعث می‌شود تا سرمایه‌های سنتی به بازار رمزارزها وارد شوند.

از طرفی قانونی شدن رمزارزها امکان ورود نهادهای دولتی و نیمه‌دولتی به این بازار را فراهم می‌کند.

بیت‌کوین در محدوده ۳۴ هزار دلار معامله می‌شود و نسبت به دیروز یک درصد افزایش یافته است. بازار هنوز واکنشی به بازار نشان نداده است.

منابع مختلف آمریکایی تاریخ دقیقی از امضای این فرمان اعلام نکردند اما برخی منابع ادعا کردند فرمان اجرایی بایدن روز چهارشنبه امضا می‌شود.

 

منبع: تجارت نیوز

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

46  −    =  42