قطع کارتخوان های ثبت نشده آغاز شد

مدیرعامل شرکت شاپرک گفت: فهرست کارتخوان هایی که تعیین تکلیف نشده، برای اعمال قانون و قطع ارتباط آنها، در اختیار بانک مرکزی و شرکت شاپرک قرار گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، سید کاظم دهقان در گفتگو با بخش خبری 21 شبکه یک سیما افزود: اجرای ماده 11 قانون پایانه فروشگاهی و سامانه مؤدیان از الزامات قانونی است و بانک مرکزی با همکاری سازمان امور مالیاتی همکاری مناسبی برای ایجاد زیرساخت های لازم فراهم کرده است.

مدیرعامل شرکت شاپرک گفت: کارتخوان های تعیین تکلیف نشده از صبح امروز قطع خواهند شد البته امیدواریم در زمان کم که باقی مانده است موارد تعیین تکلیف شود.

وی با اشاره به اینکه شبکه پرداخت کشور 18 – 19 ساله است افزود: بسیاری از افراد تازه متوجه شده که در سال های قبل کارتخوان هایی به نامشان گرفته شده یا خودشان گرفته اند.

مدیرعامل شرکت شاپرک گفت: تخلف هایی هم در حوزه ثبت کارتخوان برای افرادی که مطلع نبودند ما گزارش داشتیم که برخورد شد و در اطلاعیه هایی که اعلام کردیم کسانی که در این فضا هستند امکان پیگیری قضایی و پیگیری از بانک مرکزی را دارند.

دهقان افزود: در حوزه اتصال کارتخوان ها به حساب در مرحله ثبت کارتخوان حسابی معرفی می شود و آن حساب در مرحله فروش شارژ می شود، ما تقریباً امکان این را نداریم و گزارشی نرسیده که کسی جنسی را بفروشد و پولش در حساب دیگری منتقل شود، اگر کارتخوانی هست که به حساب خودش وصل نباشد مورد اعتراض پذیرنده ای قرار می گیرد که کالایی را فروخته و پولش را نگرفته، طبیعتاً سرجمع حساب ها و ریز تراکنش ها در بازه های زمانی مختلف طبق قانون در اختیار سازمان امور مالیاتی قرار می گیرد و امکان رصد و پایش میزان فروش کالا فراهم است.

وی گفت: با اقداماتی که انجام شده و اطلاع رسانی که در ماه های اخیر داشتیم استقبال خوبی از طرف دارندگان کارتخوان به سازمان مالیاتی و شرکت شاپرک داشتیم.

مدیرعامل شرکت شاپرک اضافه کرد: سه میلیون نفری که خودشان تقاضای غیرفعال سازی داشتند ما با تقاضاهای مکرری مواجهیم که تقاضای فعال سازی مجدد دارند و زیرساخت هایی فراهم شده که با مراجعه این افراد به شرکت های ارائه دهندگان خدمات پرداخت می توانندپرونده های خود را فعال و مراحل مالیاتی را طی و کارتخوان های خود را فعال داشته باشند.

دهقان گفت: با اطلاع رسانی که انجام شده هم میهنانی که کارتخوانشان هنوز به پرونده مالیاتیشان متصل نشده می توانند این کار را انجام دهند هرچند ما کار قطع کردن ترمینال هایی که مراجعه نکرده اند اغاز کرده ایم.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  3  =  3