هک شدن رمز پویا امکان‌پذیر نیست/ مردم مراقب بدافزارها باشند

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی می گوید رمز دوم پویا عملا در بانک‌ها برای هر تراکنش به ازای مبلغ و دریافت کننده تراکنش مجددا ساخته می‌شود و برای دو دقیقه انقضا دارد و اگر مشتریان خودشان دقت لازم را داشته باشند بعید است این رمزها هک شود.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، داود محمد بیگی، مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی، در خصوص شایعه هک شدن رمز دوم پویا گفت: بحث هک شدن رمز دوم پویا عملا امکان‌پذیر نیست مگر اینکه کاربر بدافزارهایی را روی گوشی نصب کرده باشد که به پیامک‌ها دسترسی داشته باشد.

وی عنوان کرد: مردم حتما باید در خصوص عدم نصب نرم‌افزار های ناشناس روی گوشی موبایل مراقب باشند.

محمد بیگی گفت: بخشی از مردم به محتوای پیامک ارسالی و بدافزارها دقت نمی‌کنند و بخشی نیز از طریق مهندسی اجتماعی، خود مشتری رمز خود و اطلاعات کارت خود را در اختیار دیگران قرار می‌دهد، موجب هک شدن می‌شود.

مدیر اداره نظام های پرداخت بانک مرکزی در پایان خاطرنشان کرد: ۱۵ درصد این هک‌ها مربوط به مراقبت خود مردم در این حوزه است و آمار دقیق ۸۵ درصد سایر را پلیس فتا دارد. رمز دوم پویا عملا در بانک‌ها برای هر تراکنش به ازای مبلغ و دریافت کننده تراکنش مجددا ساخته می‌شود و برای دو دقیقه انقضا دارد و اگر مشتریان خودشان دقت لازم را داشته باشند بعید است این رمزها هک شود.

در روز‌های اخیر خبری مبنی بر هک شدن رمز دوم پویا منتشر شده بود که بانک مرکزی امروز (۲۵ بهمن) آن را تکذیب کرد و خبر از کاهش ۸۵ درصدی جرایم فیشینگ در کشور داد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  7  =  1