هشدار مدیرعامل بایننس درباره یک فیشینگ بزرگ از صرافی رمزارز

چانگ پنگ ژائو، مدیرعامل صرافی بایننس، روز جمعه در توییتر خود نسبت به یک کمپین کلاه‌برداری فیشینگ که کاربران این صرافی را هدف قرار داده است، هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک، چانگ پنگ ژائو روز جمعه توییت کرد یک کلاهبرداری گسترده فیشینگ از طریق پیامک با پیوندی برای لغو برداشت وجود دارد. این به یک وب سایت فیشینگ منتهی می شود تا اعتبار شما را جمع آوری کند. هرگز روی پیوندهای پیامک کلیک نکنید!

این توییت همچنین از کاربران خواسته است که همیشه از طریق یک نشانک یا با تایپ کردن آن در مرورگر به وب سایت بایننس مراجعه کنند. به این ترتیب کاربران بایننس می توانند از اعتبار خود محافظت کنند.

آیا کلاهبرداری فیشینگ فقط کاربران بایننس را هدف قرار می دهد؟

وی می گوید: صدای جیر جیر از یک اسکرین شات تشکیل شده است که به شکل یک پیام متنی است که کاربران بایننس را هدف قرار می دهد. منبع پیام، متنی شبیه‌سازی می‌کند که از مبادله می‌آید اما دارای یک پیوند جعلی است.

با کلیک بر روی آن، کاربران به یک وب سایت فیشینگ هدایت می شوند. سپس این وب سایت به جمع آوری اعتبار کاربران برای کلاهبرداری از وجوه آنها اقدام می کند.

علاوه بر این، اسکرین شات نشان می دهد که پیام حاوی یک درخواست برداشت از یک آدرس IP فریبنده است. هنگامی که کاربر روی پیوند کلیک می کند، کاربر را طی چند مرحله طی می کند که به لغو درخواست برداشت کمک می کند.

هنوز مشخص نیست که آیا این شکل از فیشینگ فقط برای کاربران Binance هدف قرار می گیرد یا خیر، از آنچه که شناخته شده است، آنها تنها کسانی هستند که تحت تأثیر قرار می گیرند.

مسلم است که سایر پلتفرم ها نیز در لیست هدف قرار دارند. تعداد کاربران Binance که قربانی کلاهبرداری اخیر فیشینگ شده اند گزارش یا فاش نشده است.

کلاهبرداری های مداوم بدون پایان

فضای کریپتوکارنسی به طور مداوم شاهد اشکال مختلف شیوه های کلاهبرداری بوده است. از قالی‌کشی گرفته تا تاکتیک‌های ترساندن اخیر، این فضا هر از گاهی با کلاهبرداری بمباران می‌شود. اخیراً 34 میلیون دلار در 17 ژانویه از کاربران Crypto.com پاک شد.

جدیدترین هک پل Wormhole که سولانا و اتریوم را به هم متصل می کند، از این پروتکل خسارت عظیمی معادل 320 میلیون دلار متحمل شد.

این حمله که روز چهارشنبه رخ داد، دومین نقض امنیتی بزرگ در بخش مالی غیرمتمرکز است.

بزرگترین کلاهبرداری در فضای De-Fi سال گذشته در Poly Network رخ داد که 600 میلیون دلار از پروتکل خارج شد. هشدارهای اخیر همچنین علیه مهاجمانی که کیف پول های افزونه مرورگر مانند Coinbase و MetaMask را هدف قرار می دهند، صادر شده است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

94  −  92  =