اولتیماتوم بانک مرکزی به بانک ها/ مذاکرات وین به کجا می رسد

بسته خبری اقتصادنیوز دوشنبه 11 بهمن 1400

دیروز  جمعی از تولیدکنندگان کشور و مسئولان اقتصادی و صنعتی با رهبر انقلاب دیدار کردند. رهبر انقلاب در این دیدار از کیفیت پایین خودرو و گرانی برخی محصولات همچون لوازم خانگی ها انتقاد کرده بود. به گفته او با وجود حمایت‌های حداکثری دولت اما صنایع نتوانسته‌اند رضایت مردم را جلب کنند و نیز علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفته است: بانک ها باید اموال مازاد خود را هر چه سریع تر واگذار کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک ، بانک مرکزی از اولتیماتوم به بانک ها در خصوص واگذاری اموال مازاد آن ها خبر داد. سازمان بورس و اوراق بهادار هم از جلسه مهم چهارشنبه شورای عالی بورس خبر داد.

اخبار سیاسی | مذاکرات وین به کجا می رسد

تاره ترین رویدادهای سیاسی به مذاکرات برجامی وین بر میگردد. کاخ الیزه اعلام کرد ماکرون در گفت‌وگو با رئیسی، بر لزوم تسریع در روند مذاکرات وین برای دستیابی به پیشرفت ملموس تأکید کرد. ریاست‌جمهوری فرانسه در بیانیه‌ای اعلام کرد: رئیس‌جمهور بر اعتقاد خود مبنی بر امکان‌پذیر و ضروری بودن راه‌حل دیپلماتیک تاکید کرد و گفت که هرگونه توافق مستلزم تعهد روشن و کافی از سوی همه طرف‌ها است. دیوان امیری قطر ‌‌اعلام کرد که « تمیم بن حمد آل ثانی» امیر قطر برای یک سفر کاری به آمریکا دوحه را به مقصد واشنگتن ترک کرد. وزیر امور خاورمیانه دولت انگلیس گفته است: به ایران پیشنهاد دادیم که در صورت پایبند بودن این کشور به توافق هسته‌ای، تحریم ها را بر می داریم.ما از ایران میخواهیم که فورا غنی سازی اورانیوم را متوقف کند.

ایرنا در گزارشی نوشت: کره جنوبی هشت میلیارد دلار از دارایی‌های ایران را که مربوط به خرید فرآوده‌های نفتی است، به بهانه تحریم‌های آمریکا بلوکه کرده و منتظر صدور اجازه ایالات متحده است.

اخبار اقتصادی | اولتیماتوم بانک مرکزی به بانک ها

دیروز  جمعی از تولیدکنندگان کشور و مسئولان اقتصادی و صنعتی با رهبر انقلاب دیدار کردند. رهبر انقلاب در این دیدار از کیفیت پایین خودرو و گرانی برخی محصولات همچون لوازم خانگی ها انتقاد کرده بود. به گفته او با وجود حمایت‌های حداکثری دولت اما صنایع نتوانسته‌اند رضایت مردم را جلب کنند. رهبر انقلاب در سخنان دیروز خود تاکید کرد که با دخالت مسئولین دولت و دستگاههای دولتی در فعالیتهای اقتصادی مخالف است. رئیس‌جمهور به معاون اول مأموریت داد با تشکیل کارگروهی در دولت و با همکاری مجامع علمی و دانش‌بنیان و کارآفرینان نسبت به اجرایی کردن رهنمودهای معظم له اقدام کند.

علی صالح آبادی، رئیس کل بانک مرکزی گفته است: بانک‌هایی که اموال مازاد خود را واگذار نکرده باشند به سازمان امور مالیاتی معرفی و مشمول جرائم مالیاتی می‌شوند.

مصطفی رجبی مشهدی، سخنگوی صنعت برق گفته است: طبق برنامه ریزی انجام شده باید تا ۳۰ درصد از میزان مصرف صنایع محدود می‌شد که فقط ۲۰ درصد محقق شده است. در حال حاضر برق کشور تامین است و محدودیت‌هایی که در برخی از صنایع اعمال شده است نیز تا دوشنبه ۱۱ بهمن ماه برطرف خواهد شد.

مجید عشقی در نشست هم اندیشی با اعضای اتاق بازرگانی ایران از چراغ سبز سازمان بورس برای تغییر دامنه نوسان خبر داد. به گفته او پیشنهادی بورس برای تغییر دامنه نوسان درحال جمع بندی و به سازمان ارسال شده است. البته او تاکید کرده، اکنون با توجه به جمع بندی پیشنهادات بورس‌ها در خصوص دامنه نوسان امید می‌رود  تا پایان سال شاهد تغییر تدریجی دامنه نوسان باشیم. رئیس سازمان بورس گفته است: برای توسعه نهادهای مالی در 6 ماه گذشته 6 مجوز کارگزاری صادر شده است این در حالی است که 12 سال هیچ مجوز کارگزاری صادر نشده بود و بنا داریم تا پایان امسال به صف‌های تشکیل شده پایان دهیم و به شرکت‌های دارای صلاحیت مجوز کارگزاری دریافت خواهند کرد.

در هفته جاری جلسه شورای عالی بورس با موضوع سهام عدالت برگزار میشود. مبلغ سود سال 99 شرکت های سهام عدالت هنوز نهایی نشده است، اما محاسبات اولیه حاکی از آن است گه سود سال بالای 500 هزار تومان است.

از ابتدای دولت سیزدهم تاکنون تمام جلسات شورای عالی بورس هر ماه به صورت منظم برگزار شده است. این جلسات در تاریخ های ۹ شهریور، ۲۱ مهر، ۱۸ آبان، ۱۶ آذر و ۱۴ دی برگزار شده و جلسه آتی این شورا نیز در روز چهارشنبه ۱۳بهمن برگزار می‌شود. جلسات کمیسیون تخصصی شورای عالی بورس نیز در تاریخ های ۱۶شهریور، ۲۳شهریور، ۱۱آبان، ۲آذر، ۷دی و ۵ بهمن برگزار شده است. پس از بررسی‌های صورت گرفته توسط معاونت نظارت بازار فرابورس، حجم مبنا برای ۲۰ نماد معاملاتی از سه‌شنبه ۱۲ بهمن اعمال نخواهد شد.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ×  9  =  18