ارائه طرحی نو برای خروج از شکل فعلی پرداخت یارانه‌ها ضروری است

رییس کل سابق بانک مرکزی:

ایبنا – یارانه‌ها در اقتصاد ایران مانند بهمنی است که دائما می‌غلتد و بزرگتر می‌شود و دولت‌ها از آن فرار می‌کنند ولی ظاهرا این بار قرار است جلوی آن گرفته شود.

به گزارش پایگاه خبری تامین مالی و لیزینگ ایران،

به گزارش ایسنا، دکتر ابراهیم شیبانی ـ رییس کل سابق بانک مرکزی ـ با بیان این مطلب گفت: بدون تردید یارانه‌ها یکی از بزرگترین نگرانی‌های دولت‌های گذشته و دولت فعلی و کل مدیران اقتصادی کشور است چرا که آسیب پذیری خاصی برای اقتصاد ما ایجاد کرده و در صورت ادامه روند فعلی ما را در آینده گرفتار خواهد کرد.

سفیر ایران در اتریش افزود: یارانه پنهان و آشکار که هر ساله پرداخت می‌شود رقمی در حدود 16 میلیارد دلار است که برای هر اقتصاد دانی نگران آفرین است و باید فکری برای آن کرد.

شیبانی گفت: در اینکه باید عده‌ای از مردم مشغول حمایت‌های یارانه‌ای باشند تردید نیست و تجربه غنی‌ترین کشورهای جهان نیز موید این اصل است، اما کشور ما در توزیع این یارانه‌ها سامان یافته نیست بنابراین ارائه و اجرای طرحی که در قالب آن پرداخت یارانه‌ها از شکل فعلی خارج شده و هدفمند شود نه تنها شایسته که بایسته و ضروری است.

بنا بر اعلام ستاد اطلاع رسانی طرح جمع‌آوری اطلاعات اقتصادی خانوار، رییس کل سابق بانک مرکزی با تاکید بر ضرورت تسریح در تصحیح روش پرداخت یارانه‌ها گفت: هدفمند کردن یارانه‌ها از دو راه، ممکن است نخست اینکه به چه کسانی یارانه بدهیم و به چه کسانی یارانه ندهیم، به عبارت دیگر تصحیح و پالایش گروه‌های هدف در پرداخت یارانه‌ها یک گام عمده در راه هدفمندسازی نظام پرداخت یارانه است.

انتهای پیام

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  −  1  =  1