مزایده پتروپارس و پتروایران در آذر ماه

عرضه سهام ملی حفاری در مهر

ایبنا – رئیس ستاد اصل 44 وزارت نفت از عرضه سهام ملی حفاری شمال تا اواخر مهرماه ، فروش مزایده ای دو شرکت پتروپارس و پترو ایران تا سه ماه آینده ، تصویب احتمالی تخفیف 6درصدی فروش نفت خام در مجلس و واگذاری شرکت های نفتی تا دو سه سال آینده خبر داد.

 

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک علی کاردور در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس ،در رابطه با آخرین وضعیت واگذاری سهام ملی حفاری شمال اظهار داشت : آماده سازی این شرکت در مراحل نهایی قراردارد و مشکل خاصی در فرایند واگذاری ملی حفاری شمال وجود ندارد و بعد از تبدیل شدن به شرکت سهامی عام و ثبت در اداره ثبت شرکت ها، مقدمات واگذاری این شرکت دربورس فراهم خواهد شد.
وی به برگزاری جلسه ای مشترک با مسئولین سازمان خصوصی سازی ، بورس و کارگزار معرف اشاره کرد و گفت : آخرین وضعیت آماده سازی ملی حفاری شمال طی جلسه ایی مشترک بررسی و طی آن پیگیری های لازم برای تسریع در فرایند پذیرش سهام این شرکت انجام خواهد شد.
کاردوردر پاسخ به این سئوال فارس که با این اوصاف سهام این شرکت وابسته به وارزت نفت حدودا در چه زمانی عرضه و کشف قیمت خواهد شد خاطرنشان کرد : با توجه به طی مراحل مورد نیاز جهت پذیرش در بورس ، احتمالا سهام ملی حفاری شمال تا اواخر مهرماه در بورس عرضه خواهد شد .
رئیس ستاد اصل 44 وزارت نفت در رابطه با واگذاری دیگرشرکت های زیر مجموعه وزارت نفت اظهار داشت : مقدمات واگذاری مزایده ای دو شرکت پتروپارس و پترو ایران نیز در جریان بوده و مراحل قیمت گذاری پایه برای فروش این دو شرکت در حال انجام است.
به گفته کاردور این دو شرکت تا سه ماه از طریق مزایده عرضه خواهند شد.
وی در برابر این مطلب که انتقاداتی از سوی برخی مسئولین و کارشناسان در فرایند واگذاری شرکت های نفتی مطرح است به فارس گفت : واقعیت این است با توجه به ضریب بالای چسبندگی شرکت های نفتی به دولت و ماندگاری دولت دراین بخش ازصنعت استراتژیک کشور، واگذاری شرکت های این مجموعه فعالیتی سخت و پیچیده بوده و نیازدارد تا مرحله به مرحله مقدمات واگذاری شرکت های نفتی فراهم و طی شود.
کاردور ادامه داد: از سوی دیگر باید نتایج واگذاری شرکت های بزرگ پتروشیمی و پالایشگاهی و قدرت جذب منابع و نقدینگی بازار سرمایه مشخص شود.
وی تاکید کرد : به دلیل استراتژیک و مهم بودن شرکت های وزارت نفت و نیاز به بسترسازی های لازم ، فرایند واگذاری شرکت های این وزارتخانه با طمانیه همراه بوده و در طول دو سه سال انجام خواهد شد.
رئیس ستاد اصل 44 وزارت نفت در رابطه با طرح تداوم تخفیفات فروش نفت خام به شرکت های پالایشگاهی به فارس گفت: شرکت های پالایشگاهی در حالی براساس مصوبات مجلس تا سال 87 از تخفیف 6 درصدی برخوردارند که طرح تدوام فروش با تخفیف نفت خام ازسوی کارگروه ویژه رئیس جمهوری تهیه و به هئیت دولت ارایه شده است.
کاردور افزود: اجرای این طرح احتمالا به قانون نیاز دارد و باید در مجلس به تصویب برسد

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

4  ×  10  =