آیین نامه ذخایر فنی موسسات بیمه ابلاغ شد

ایبنا – بیمه مرکزی جمهوری اسلامی ایران در نامه‌ای به امضای دکتر فرشباف ماهریان روز 27 اسفند 1387 آیین نامه شماره 58 ذخایر فنی موسسات بیمه را به مدیران عامل شرکت‌های بیمه ابلاغ کرد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیکشورای عالی بیمه در راستای اجرای ماده 61 قانون تاسیس بیمه مرکزی ایران و بیمه‌گری و با هدف ایجاد شفافیت برای حقوق بیمه‌گذاران و صاحبان سهام موسسات بیمه، چگونگی لحاظ کردن ذخایر فنی در حساب‌های موسسات بیمه را با توجه به اصول زیر در جلسه مورخ 25/10/1387 تصویب کرد:
1. ایجاد هماهنگی در اجرای استانداردهای حسابداری از جمله استاندارد شماره 28، برای در نظر گرفتن ذخایر فنی موسسات بیمه و فراهم شدن امکان مقایسه عملکرد مالی این موسسات با التزام به کاربرد رویه یکسان حسابداری.
2. شفافیت ترازنامه و حساب سود و زیان در صورت‌های مالی موسسات بیمه‌ای به منظور افشای وضعیت مالی واقعی سهامداران و ذی‌نفعان.
3. حفظ حقوق بیمه‌گذاران و بیمه‌شدگان با ایجاد پشتوانه مناسب برای توانمندسازی موسسات بیمه در مواجهه با حوادث طبیعی و خسارت‌های بزرگ غیر مترقبه.
این آیین نامه مشتمل بر 18 ماده و 8 تبصره بوده و از تاریخ ابلاغ، لازم الاجراء است و جایگزین آیین نامه شماره 22 و مکمل‌های آن می‌شود.
منبع:بینا

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

9  +  1  =