امکان بازنشستگی باسابقه ۱۰سال بیمه

ایبنا – بیمه شدگان تامین اجتماعی با داشتن شرایط سنی 60 سال برای مردان و 55 سال برای زنان و دارا بودن حداقل 10 سال تمام سابقه پرداخت حق بیمه، می توانند درخواست بازنشستگی کنند.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک عباسعلی لواف مدیرکل تامین اجتماعی تهران بزرگ افزود: بیمه شدگان مشمول قانون تامین اجتماعی که از اول فروردین تا پایان امسال 29 اسفند که حائز شرایط ذکر شده هستند می توانند با رجوع به شعب تهران بزرگ درخواست بازنشستگی خود را به واحدهای اجرایی ارائه کنند.

وی درباره میزان دریافت حقوق مستمری بگیران با سابقه 10 سال گفت: برقراری مستمری براساس سنوات پرداخت حق بیمه 10 سال 10 روز حقوق تعریف شده که این میزان امسال 878 هزار و 400 ریال است.

لواف درباره افزایش میزان مستمری دریافتی گفت: پرداخت مستمری براساس سنوات پرداخت هر فرد بیمه شده است.

وی تصریح کرد : کمکهای جنبی مستمری بگیران از قبیل، یارانه دولتی، کالابرگ غیرنقدی، عیدی شامل این افراد می شود.

لواف با اشاره به اینکه در مرحله اول اجرای این قانون در سال 86 بیش از 3 هزار و 183 نفر با شرایط برقراری 10 سال سابقه بازنشسته شدند افزود: پیش بینی می شود در سطح تهران بزرگ بیش از 4 هزار نفر مشمول این قانون شوند.

مدیرکل تامین اجتماعی تهران بزرگ با اشاره به پرداخت 272 میلیارد تومان مابه التفاوت، افزایش حقوق، یارانه دولتی و حقوق خرداد مستمری بگیران تهرانی گفت: پرداخت افزایش 20 درصدی و حقوق مستمری بگیران از 6 خرداد و از طریق بانکهای عامل پرداخت آن آغاز شده است.

وی افزود: چنانچه در روزهای اول مستمری بگیران، مستمری بدون افزایش مابه التفاوت و یارانه دولتی را دریافت کرده اند این افراد نگران نباشند، تا آخر همین ماه از طریق بانک عامل و پست بانک افزایش ها پرداخت خواهد شد.

در سطح تهران بزرگ بیش از 375 هزار بازنشسته، از کارافتاده و مستمری بگیر تحت حمایت های کوتاه مدت و بلند مدت اداره کل تامین اجتماعی تهران بزرگ قرار دارد.
لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

64  −    =  57