بالاخره راه‌آهن اصفهان – شیراز افتتاح شد

ایبنا – راه آهن اصفهان – شیراز به طول 506 کیلومتر صبح امروز با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر راه و ترابری و تعدادی دیگر از وزرا افتتاح شد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک همزمان با بیستمین سالگرد ارتحال ملکوتی حضرت امام خمینی(ره)، راه‌آهن اصفهان – شیراز صبح امروز با حضور معاون اول رییس جمهور، وزیر راه و ترابری، وزیر نفت، وزیر کار و امور اجتماعی و استاندار فارس و جمعی دیگر از مسئولان محلی افتتاح شد.
این گزارش حاکی است در مراسم افتتاحیه این مسیر ریلی تنی چند از خانواده معظم شهدا نیز حضور داشتند.
به گزارش فارس نخستین قطار شیراز – تهران و بالعکس‌، امروز چهارشنبه 13 خرداد‌ماه ساعت 9:30 از شهرستان شیراز حرکت کرد و مراجعت آن از تهران پنجشنبه 14 خرداد ساعت 21:40 خواهد بود.
سازمان این قطار، درجه یک و دو پارسی با ظرفیت 720 نفر بوده که 630 نفر از خانواده‌های معظم شهدا، ایثارگران و روحانیون شهرهای شیراز‌، مرودشت‌، سعادت شهر و صفا شهر در قالب یک کاروان با همکاری سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و بنیاد شهید ناحیه استان فارس برای مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره)به تهران اعزام می‌شوند.
این گزارش حاکی است طول مسیر راه آهن اصفهان – شیراز، 506 کیلومتر و عرض مسیر هفت متر است که به صورت راه‌آهن یک خطه اجرا شده است‌.
همچنین جهت رفاه حال گردشگران برای استفاده از جاذبه‌های گردشگری مختلف در شهرستان شیراز و تخت جمشید، مسیر شیراز تا تخت جمشید به صورت دوخطه طراحی و اجرا شده است که یک خط آن جهت قطارهایی که بین شیراز – تخت جمشید سیر می‌کنند، استفاده می‌شود و خط دیگر جهت سیر قطارهای سراسری است.

به گزارش فارس، این مسیر از اصفهان تا ایستگاه راه‌آهن دیزیچه از مسیر موجود عبور می‌کند و سپس به صورت انشعابی و با طول 506 کیلومتر با عبور از شهرهای شهرضا، آباده، اقلید، سعادت‌شهر و مرودشت به شهر شیراز متصل می‌شود.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

63  +    =  72