تعداد بانکهای ورشکسته آمریکا به ۴۵ رسید

ایبنا – فعالیت 5 بانک دیگر آمریکایی با مجموع سرمایه 1.04 میلیارد دلار از سوی فدرال رزرو این کشور ممنوع اعلام شد تا تعداد بانکهای ورشکسته آمریکایی از ابتدای امسال به 45 عدد برسد.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک به نقل از بلومبرگ، ورشکستگی بانکهای آمریکایی در حالی است که بحران اقتصادی و مالی موجب افزایش تعداد بیکاران و بی خانمانهای این کشور شده است .
کامیونیتی بانک وست جورجیا ، نیبورهود کامیونیتی بانک در نیونان جورجیا ، هوریزون بانک پاین سیتی در مینه سوتا ، مترو پاسیفیک بانک کالیفرنیا و میرا بانک لوس آنجلس روز گذشته اعلام ورشکستگی کردند و مقامهای دولتی از ادامه فعالیت این 5 بانک جلوگیری نموده اند .
قرار است ویلشایر بانکورپ کنترل 362 میلیون دلار پس انداز میرا بانک را در اختیار بگیرد و 449 میلیون دلار از دارایی های این بانک را خریداری کند . سان وست بانک کالیفرنیا نیز قرار است 73 میلیون دلار پس انداز و 80 میلیون دلار دارایی مترو پاسیفیک بانک را در اختیار بگیرد .
استرنس بانک مینه سوتا نیز قرار است 69.4 میلیون دلار پس انداز و 84.4 میلیون دلار دارایی هوریزون بانک را در اختیار بگیرد .
سازمان بیمه پس اندازهای بانکی آمریکا تا کنون خریداری برای وست بانک جورجیا پیدا نکرده است . این بانک در زمان ورشکستگی 182.5 میلیون دلار پس انداز داشته است .
چارتر بانک نیز کنترل نیبورهود کامیونیتی بانک را در اختیار خواهد گرفت . این بانک نیز بیش از 191.3 میلیون دلار پس انداز داشته است .
موج گسترده ورشکستگی بانکهای امریکایی از سال 1993 میلادی تا کنون بی سابقه است . از آغاز بحران مالی و اقتصادی از دسامبر 2007 تا کنون 6 میلیون فرصت شغلی در آمریکا از بین رفته است .

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  2  =  3