تقاضا برای تاسیس ۴ بانک خصوصی در شورای پول و اعتبار

ایبنا – وزیر امور اقتصادی و دارایی در مورد تقاضای تأسیس بانک های خصوصی گفت : 4 تقاضا در شورای پول و اعتبار مطرح است که در نشست قبلی شورا مطرح و قرار شد بیشتر رسیدگی شود که باید جزئیات را از رئیس کل بانک مرکزی بپرسید.

به گزارش پایگاه خبری بانکداری الکترونیک سید شمس الدین حسینی، در جمع خبرنگاران گفت: امیدواریم در تابستان شرکت های بیمه البرز، آسیا و دانا وارد بورس شوند.
وزیر امور اقتصادی و دارایی با بیان اینکه اساسنامه شرکت های بیمه مشمول سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی برای واگذاری آماده شده است گفت: درخواست پذیرش به بورس داده شده است.
وی با بیان اینکه با ورود بیمه ها و بانک ها به بازار سرمایه، تنوع سبد دارایی های بورس افزایش می یابد ، افزود: این موضوع آسیب پذیری و تکانه پذیری بورس را کاهش می دهد.
وزیر اقتصاد درباره عرضه سهام دیگر بانک های دولتی در بورس گفت: برای آماده سازی بانک های مشمول سیاست های کلی اصل 44 قانون اساسی بیش از 10 هزار نفر- ساعت کار کارشناسی شده است اما بورس هم ورود هر بانکی را نسبت به موارد قبلی با حساسیت بیشتری اجازه می دهد.
حسینی گفت: من هم طرفدار این حساسیت هستم چون باید بازار سرمایه محکم باشد و حقوق سهامداران ریز و درشت صیانت شود. به گفته حسینی نرخ تورم نقطه به نقطه در خرداد ماه به 14 و نیم درصد رسید که نشان می دهد روند نزولی دارد و نرخ تورم یک ساله هم کاهش یافته است.

لینک کوتاهلینک کپی شد!
ممکن است شما دوست داشته باشید
ارسال یک پاسخ

  ⁄  3  =  1